لینک های دسترسی

Breaking News

مرگ ناشی از کروناویروس در جهان به مرز ۵۰ هزار نفر رسید


آمار واقعات مثبت کروناویروس در جهان تا صبح روز پنجشنبه دوم اپریل (۱۴حمل) نزدیک به یک میلیون رسیده و بیش از ۴۸ هزار نفر در اثر ابتلا به بیماری ناشی از این ویروس، کووید۱۹، جان باخته است.

تدروس ادهانوم گیبریسوس، رییس سازمان جهانی صحت با ابراز نگرانی از گسترس سریع کروناویروس گفته است که از وضعیت شهروندان فقیر کشورهای روبه انکشاف که به اثر قیود گشت و گذار تحت فشارهای زیاد قرار دارند، شدیداً نگران است، زیرا به گفتۀ وی این کشورها منابع برای پیشبرد برنامه‌های خیریه ندارند.

هانس کلوک، رییس دفتر سازمان جهانی صحت در اروپا می‌گوید که تقریباً ۹۵ درصد جان باختگان کروناویروس در این قاره از ۶۰ سال به بالا عمر داشتند. او گفت که اکثر قربانیان کروناویروس مشکل دیگر صحی مانند امراض قلبی، فشارخون و یا مرض شکر داشته اند.

اما آقای کلوک روز پنجشنبه دوم اپریل در یک کنفرانس خبری ویدیویی گفت که عمر یگانه عامل ابتلا به کروناویروس نیست و اینکه گویا کروناویروس تنها سالمندان را مصاب می‌کند، حقیقت ندارد.

سازمان جهانی صحت گزارش داده است که ۱۰ الی ۱۵ فیصد اشخاص دارای سن کمتر از ۵۰ سال به اشکال متوسط یا شدید کووید۱۹ مبتلا می‌شوند.

آقای کلوک می‌گوید که برطبق آمار دست داشته، بیش از ۳۰ هزار نفر در اروپا که زیادتر آنان در ایتالیا، فرانسه و اسپانیا بوده اند، در اثر ابتلا به کووید۱۹ جان باخته اند.

در همین حال حکومت چین به گفته‌های مقامات و قانون گذاران امریکایی که گویا بیجینگ شدت شیوع کروناویروس و آمار حقیقی تلفات آن را پنهان کرده است، واکنش نشان داده و گفته است که چین تمام معلومات را به اسرع وقت نشر کرده است.

هووا چونیینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین روز پنجشنبه بیانات مقام‌های امریکایی را "ناپسند و غیراخلاقی" خواند و گفت که آنان باید انرژی شانرا برای محافظت و نجات شهروندان امریکایی به خرج بدهند.

آقای هووا گفت: "بارها گفته ایم که بدنام کردن، ملامت کردن و مسوولیت خود را به دوش دیگران انداختن، نمی‌تواند زمان از دست رفته را جبران کند… ادامه دروغ باعث ضیاع بیشتر وقت و از دست رفتن بیشتر زندگی ها می شود".

امریکا حالا با داشتن ۲۱۶۷۲۲ نفر مبتلا به کروناویروس در صدر جدول جهانی مبتلایان این ویروس قرار دارد و میزان تلفات ناشی از کووید۱۹ در امریکا تا صبح پنجشنبه دوم اپریل به ۵۱۳۷ نفر رسیده است.

تا صبح امروز پنج شنبه ۲ اپریل (۱۴حمل) تعداد مبتلایان کروناویروس در جهان به ۹۵۲۱۷۱ و تعداد تلفات به ۴۸۳۲۰ رسیده است.

XS
SM
MD
LG