لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس: تقریباً نصف امریکایی‌ها نمی‌خواهند واکسین شوند


براساس یک نظر پرسی جدید، ۴۹ در صد امریکایی ها گفته اند که در صورت در دسترس قرار گرفتن واکسین کروناویروس احتمالاً یا یقیناً آنرا تطبیق نخواهند کرد.

براساس نظر پرسی که مرکز تحقیقات پیو در اوایل این ماه به راه انداخته بود، ۵۱ در صد امریکایی ها حاضر به تطبیق واکسین استند، اما تنها ۲۱در صد از مصاحبه شوندگان گفته اند که صد در صد خود را واکسین خواهند کرد.

۴۹ در صد افرادیکه تطبیق واکسین را رد کرده اند، نگرانی شانرا از عوارض جانبی واکسین ابراز کرده اند.

اعتماد مردم عام در مورد واکسین کووید ۱۹ سیر نزولی داشته است. در یک نظر سنجی که در ماه می انجام شده بود، ۷۲ در صد امریکایی‌ها گفته بودند که حتی اگر واکسین قابل دسترس هم باشد، حاضر نیستند خودرا واکسین کنند.

نظر سنجی اخیر پیو نشان می‌دهد که ۷۷ در صد امریکایی‌ها به این باور اند که واکسینی که در ایالات متحده در حال انکشاف است قبل از این که موثریت و مصوونیت آن به درستی معلوم شود، تطبیق آن منظور خواهد شد.

حدود ۷۸ در صد بیش از ده هزار شرکت کننده در نظرسنجی، از منظوری واکسین قبل از تثبیت مصوونیت و موثریت آن ابراز نگرانی کرده اند.

برعکس تنها ۲۰ در صد از کند بودن پروسه منظوری شاکی بوده اند.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، بیش از ۳۰ میلیون نفر در جهان به بیماری کووید۱۹ مبتلا شدهاز آن به بیش از ۹۴۶ هزار نفر رسیده است.

ایالات متحده با بیش از شش میلیون و ۶۷۶ مورد ابتلا و افزون بر ۱۹۷ هزار مورد مرگ در ردۀ نخست کشورهایی قرار دارد که سنگین‌ترین بهای انسانی را به این همه‌گیری داده است.

از رهگذر موارد ابتلا به کووید۱۹، هند با بیش از پنج میلیون و ۲۱۴ هزار واقعه در ردۀ دوم قرار دارد. مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ در این کشور به ۸۴۳۷۲ رسیده است.

اما برازیل با آنکه تا کنون از حدود چهار میلیون و ۴۵۵ هزار مورد ابتلا گزارش داده است، شمار مرگ و میر در آن به بیش از ۱۳۴۹۳۵ نفر رسیده است.

در همین حال سازمان جهانی صحت هشدار داده است که واقعات کروناویروس در اروپا به شکل تکان‌دهنده در حال افزایش است و به گفتۀ این نهاد وضعیت در سرتاسر اروپا "بسیار جدی" است.

XS
SM
MD
LG