لینک های دسترسی

Breaking News

شاروال امریکایی در افغانستان کشته شد


شاروال یک شهر کوچک ایالت یوتای ایالات متحدۀ امریکا که در صفوف نظامیان امریکایی در افغانستان ایفای وظیفه می‌کرد در "حملۀ داخلی" در کابل کشته شد.

ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان نیز روز شنبه (۳ اکتوبر) تایید کرد که یک سرباز امریکایی در حملۀ مسلحانۀ یک منسوب قوای امنیتی و دفاعی افغان کشته و یک سرباز دیگر امریکایی زخمی شد.

شورای شهر آگدن شمالی در ایالت یوتا در وبسایت رسمی خود از سرباز کشته شده به نام برنت تیلور یاد کرده و ضمن ابراز تاثر شدید با خانواده و دوستان وی ابراز غم شریکی کرده است.

آقای تیلور که از سال ۲۰۱۳ به اینسو شاروال شهر آگدن شماری انتخاب شده بود، برای انجام وظیفۀ نظامی در افغانستان، موقتاً از این سمت کنار رفته بود.

از تیلور هفت فرزند به جا مانده است. او در امور عامه ماستری داشت و در پوهنتون یوتا محصل دورۀ دوکتورا در روابط بین المللی بود.

برنت تیلور یکبار دیگر نیز در افغانستان و یکبار هم در عراق برای انجام ماموریت نظامی اعزام شده بود.

ماموریت حمایت قاطع هفتۀ گذشته، به خاطر نگرانی ها از "امنیت و مصوونیت" نظامیان خارجی، تماس مستقیم آنان را با منسوبان امنیتی و دفاعی افغان موقتاً کاهش داد.

پیش از اتخاذ این تصمیم، حملۀ داخلی در کندهار سبب کشته شدن جنرال عبدالرازق، قوماندان امنیۀ پیشین آن ولایت شد. همچنان در حملۀ دیگر داخلی در ولایت هرات یک سرباز خارجی کشته و دو سرباز دیگر زخمی شد.

در اثر حملات داخلی که به نام حملات "سبز بر آبی" نیز یاد می‌شود، غاز سال ۲۰۰۸ میلادی تا کنون بیش از ۱۵۰ نظامی امریکایی و ناتو در افغانستان کشته و افزون بر ۲۰۰ نظامی دیگر خارجی زخمی شده است.

XS
SM
MD
LG