لینک های دسترسی

Breaking News

جایگاه مسلمانان امریکایی در مبارزات انتخاباتی امریکا


مسلمانان امریکایی میخواهند به پای صندوق های رای بروند
مسلمانان امریکایی میخواهند به پای صندوق های رای بروند

امریکایی های مسلمان یک فیصد نفوس ایالات متحده را تشکیل می دهند اما آنان می توانند در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ امریکا در تعدادی از ایالت های این کشور نقش بارزی را ایفا کنند.

احمد صبوح، امام مسجد ساحۀ اورنج کاونتی شهر لاس انجلس که داکتر دندان است میگوید که مسلمانان در مورد سیاست نظریات مختلف دارند.

او گفت:" همه ما روی یک موضوع بسیار مهم توافق داریم و آن اینکه همه ما از لفاظی، هشدار ها و اسلام ستیزی برخی از نامزدان انتخاباتی که بار بار در تلویزیون ها به نشر می رسد، خسته شده ایم."

این امام مسجد از کدام نامزاد مشخص نام نبرد اما منظور او دانلد ترمپ، نامزد پیشتاز حزب جمهوریخواه و سایر نامزدان حزبی است که در مورد مسلمانان تردید هایی را مطرح می کنند.

اعضای این مسجد از مسلمان می خواهند تا برای اشتراک در پروسه رای دهی ثبت نام کنند.

از جانب دیگر، لیلا معاون مدیر یک مکتب اسلامی می گوید که باوجود اینکه شاگردان از کشورهای مختلف در آن مکتب مصروف فراگیری دروس اند اما احساس مشابه دارند.

او گفت:"شاگردان در این مکتب از ۳۲ کشور جهان نمایندگی می کنند. تنها چیزی که برای همه آنها مشترک است، مسلمان بودن شان است. همه ما باورهای مشابه در مورد دموکراسی و آزادی برای همه مردم و شهروندان داریم ."

در ایالات متحده تقریبا دو برسه حصه نفوس مسلمانان را پناهجویان تشکیل می دهند.

اشتراک مسلمانان در انتخابات

عمر حکیم، یک فعال مسلمان که برای افراد بی بضاعت بسته های صحی را فراهم می کند از اظهارات دانلد ترمپ نامزد حزب جمهوری خواه در مورد مسلمانان نگران است.

او افزود:" او ( دانلد ترمپ) برای ما انگیزه داد تا ما خود را تبارز داده و نشان دهیم که دیموکراسی حقیقی چه است. بنا امسال ما به پای صندوق های رای رفته و فیصدی خود را به صفت رای دهندگان امریکایی بلند می بریم تا ما نیز قدرت خود را نشان دهیم."

حضور مسلمانان در ایالت کالیفرونیا، ایلنوی و نیویارک چشمگیر است اما تحلیگران به این باور اند که رای دهندگان مسلمان می توانند تاثیرات خود را در ایالت های چون فلوریدا، اوهایو، ویرجنیا و پنسلوانیا در جریان انتخابات ریاست جمهوری این کشور برجا بگذارند.

XS
SM
MD
LG