لینک های دسترسی

Breaking News

سناتور امریکایی خواستار سختگیری ویزه به ترجمانان افغان شد


رند پاول، عضو جمهوریخواه سنای امریکا، از کانگرس ایالات متحده خواسته است تا صدور ویزه به ترجمانان افغان را سختگیرانه تر سازد.

آقای پاول گفت"تا کنون ۶۰ هزار نفر را از افغانستان پذیرفته ایم، منظورم این است که اگر آنان انگلیسی صحیت می‌کنند و به صفت ترجمان ما را کمک می‌کنند، باید در افغانستان پاییده و بنیانگذاران کشور شان باشند و جذابیت و اندیشه های غربی را به افغانستان بیاورند".

پیش از این، جین شهین، سناتور امریکایی، پیشنهاد صدور ۴۰۰۰ ویزۀ اضافی را به ترجمانان افغان که با قوای امریکایی مستقر در افغانستان کار کرده اند، به کانگرس امریکا پیشکش کرده بود.

آقای پاول در مصاحبه با یک رادیوی محلی در نیویارک همچنان گفت "ما ۶۵ هزار شهروند عراقی را آورده ایم. چند نفر آنان که در شهر من زندگی می کنند، بد بختانه درگیر جهاد و افراطیت شده و توطیه می چینند تا برای حمله بر امریکاییان استینگر خریداری کنند".

این سناتور امریکایی تاکید کرد کسانیکه به ایالات متحده مهاجرت می کنند باید هویت خود را به درستی تثبیت کنند، مایل به کار باشند و اهداف صلح آمیز داشته باشند.

آقای پاول گفت "ما به امنیت بیشتر نیاز داریم. اگر کسی فقط یک نام داشته باشد (نام خانوادگی در مدارک خود نداشته باشد) و از پاکستان یا افغانستان به امریکا مهاجرت کند، آنان در قعر فهرست جا داده شوند. اگر کسی اسناد و مدارک مناسب نداشته باشند، نباید به ایالات متحده آورده شوند".

XS
SM
MD
LG