لینک های دسترسی

Breaking News

یک جراح امریکایی پیوند اعضای بدن برای نجات جان مجروحان به اوکراین می رود


مانتگمری تا به حال بیش از ۲۰۰۰ عمل جراحی پیوند گرده انجام داده است. در بهار سال ۲۰۲۲ اندکی پس از حمله روسیه به اوکراین او تصمیم گرفت به مریضان آنجا کمک کند.
مانتگمری تا به حال بیش از ۲۰۰۰ عمل جراحی پیوند گرده انجام داده است. در بهار سال ۲۰۲۲ اندکی پس از حمله روسیه به اوکراین او تصمیم گرفت به مریضان آنجا کمک کند.

داکتر رابرت مانتگمری، جراح پیوند اعضای بدن در ایالت نیویارک امریکا، در حال آمادگی گرفتن برای سفر سوم به اوکراین است، جاییکه او با سایر داکتران برای کمک به بیماران گیرمانده در جنگ روسیه علیه اوکراین کار می‌کند.

داکتر مانتگمری همچنین در حال جمع آوری پول برای خرید تجهیزات طبی برای یک شفاخانه در شهر لفیف اوکراین است. او جراحی است که بخاطر ده پیوند گرده در یک روز توجه جهانی را به خود جلب کرد.

مانتگمری تا به حال بیش از ۲۰۰۰ عمل جراحی پیوند گرده را انجام داده است. در بهار سال ۲۰۲۲ اندکی پس از تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین، او تصمیم گرفت به مریضان آنجا کمک کند.

داکتر رابرت مانتگمری می‌گوید" فکر نمی‌کردم که اظهار همدردی یا صحبت کردن در مورد آن کافی باشد، بلکه این یکی از مواردی بود که نیاز به کمک مستقیم داشت."

مانتگمری با کمک یک همکار پولندی خود به صورت آنلاین با جراحان اوکراینی دیدار کرد که به او،‌ پیشنهاد کردند برای انجام جراحی به اوکراین سفر کند.

داکتر رابرت مانتگمری می‌گوید "وقتی به لفیف رسیدیم، همه چراغ ها خاموش بود. صبح روز بعد ما دو عمل جراحی داشتیم که برنامه ریزی شده بود. بنابراین، فقط چند ساعتی خوابیدم و بعد شروع به کار کردم."

ایهور هومنی، جراح اوکراینی، می‌گوید که از مانتگمری دعوت کرد تا به اوکراین بیاید و از وی پرسید که آیا او از بودن در منطقه جنگی می ترسد یا خیر.

این جراح اوکراینی می‌گوید "جواب [مانتگمری] را خوب به خاطر دارم که گفت: می دانید که من خودم عمل پیوند قلب داشتم. و از زمانی که قلب جدیدی پیدا کردم، متوجه شدم که فرصت بیشتری برای زیستن دارم. و من می خواهم از این فرصت برای کمک به افرادی که به آن نیاز دارند استفاده کنم."

رابرت مانتگمری جراح پیوند اعضای بدن در ایالت نیویارک امریکا
رابرت مانتگمری جراح پیوند اعضای بدن در ایالت نیویارک امریکا

مانتگمری یک هفته را در لفیف گذراند و چهار عمل جراحی پیوند اعضای بدن را انجام داد. او می‌گوید که همه عملیات‌های جراحی‌اش در اوکراین موفق بودند. داکتر مانتگمری می‌گوید که او راه های دیگری نیز برای کمک پیدا کرده است.

او افزود:‌ "در تمام مدتی که آنجا بودم، چیزهایی را یادداشت می کردم که می توانست از ابزارها و تجهیزات جدید بهره مند شود. بنابراین، همه آن چیزها را یاداشت کردم چون احساس می کردم وقتی به ایالات متحده برگردم، می توانم مقداری پول جمع آوری کنم."

او در بازگشت به کشورش توانست حدود ۳۰۰ هزار دالر کمک مالی جمع آوری کند که کلینیک او برای شفاخانه های اوکراین تجهیزات خرید. او دومین سفر خود را در ماه اکتوبر سال ۲۰۲۲ به اوکراین انجام داد.

مانتگمری می‌گوید که گلوله باری مسلسل بر تاسیسات انرژی و دیگر ساختمان‌ها کار را بسیار پر از تشویش و دشوار کرده است.

داکتر رابرت مانتگمری می‌گوید "چراغ ها خاموش می شود. جنراتورها باید روشن شود. وقتی همه چیز تاریک می ‌شود و دستگاه‌های تنفس مصنوعی متوقف می‌شود، دستگاه‌های آزمایش قلب متوقف می‌شود، وحشتناک است، اما باید در آن شرایط کار کرد."

اکنون مانتگمری با هدف کمک به اوکراینی‌هایی که نیاز به عملیات جراحی و روان درمانی دارند، برای سومین سفر خود به اوکراین آماده می شود. او همچنین در حال جمع آوری پول برای پروژه های مشترک بین شفاخانه‌های خود در نیویارک و مرکز تداوی نیزلامنی در لفیف است.

XS
SM
MD
LG