لینک های دسترسی

Breaking News

جوان امریکایی بر ضد تابوی مخالفت با واکسین برخاست


مخالفت با واکسین زیر تاثیر تبلیغات ناموثق و دروغین حتا در ایالات متحده نیز وجود دارد، اما یک نوجوان امریکایی در یک اقدام جالب خواسته است تابوی مخالفت با واکسین را ابتدا در حریم خانواده اش بشکند و سپس در سطح گسترده تر با آن مقابله کند.

ایثن لندنبرگر، نوجوان امریکایی باشندۀ ایالت اوهایو، از خواسته مادرش سرپیچی کرد و به محض رسیدن به سن قانونی (۱۸ سال) واکسین کرد.

لندنبرگر روز سه شنبه در مجلس سنای امریکا گواهی داد و بر اهمیت مقابله با تبلیغات و ادعاهای کاذب بر ضد واکسین در شبکه‌های اجتماعی که به گفتۀ وی سلامت و حیات عامه را صدمه می‌زند، تاکید کرد.

این نوجوان امریکایی به قانونگذاران گفت که بدون شک مادرش "مهربان و دلسوز" است، اما گفت که او یکی از قربانیان "تیوری توطیۀ آنلاین" است؛ باوری که فرزندانش را در معرض ابتلا به بیماری های قابل پیشگیری قرار داده است.

لیندنبرگر به کمیتۀ صحت مجلس سنای امریکا گفت که مطالعات علمی در مورد موثریت واکسین را به مادرش نشان داده است، اما به گفتۀ وی مادرش به منابع دروغین و غیرعلمی که "ترس در دل مردم می اندازد" باورمند است.

ایثن لندنبرگر که در دسمبر گذشته زمانی که دانست واکسین نشدنش جان دیگر هم‌صنفانش را به خطر می‌اندازد، با وصف مخالفت مادرش خود را واکسین کرد.

او گفت که باید به مردم نشان داده شود که معلومات موثق در مورد واکسین را از کجا پیدا کنند و نیز در مورد بیماری‌های قابل پیشیگیری توسط واکسین به مردم معلومات داده شود.

این در حالی است که ایالات متحده فقط در دو ماه نخست سال ۲۰۱۹ شاهد ۲۰۰ مورد بیماری سرخکان در ۱۱ ایالت بوده است. سرخکان بیماری ساری ویروسی است که توسط واکسین می‌توان از ابتلا به آن جلوگیری کرد.

با اینحال، برخی اطلاعات نادرست در فضای مجازی دست به دست شده است که به مردم می گوید واکسین های سه گانۀ – سرخکان، کله چرک و روبیلا – که به شکل همزمان به کودکان تجویز می‌شود، سبب ابتلای آنان به بیماری آتیزم می‌شود.

هرچند پژوهش های جدید ثابت کرده است که این واکسین سه‌گانه موثر و امن است و موجب ابتلای کودکان به آتیزم نمی شود. دانشمندان دنمارکی ثابت کردند که هیچ رابطه بین واکسین‌های اصلی و آتیزم وجود ندارد.

اندرو ویکفیلد، داکتر بازنشستۀ بریتانیایی که مخالف واکسین بود در سال ۱۹۹۸ در یک مطلب تحقیقی ادعا کرده بود که واکسین سه گانۀ - سرخکان، کله چرک و روبیلا – با بروز آتیزم در کودکان مرتبط است.

کم و بیش ۹۰ درصد جمعیت ایالات متحدۀ امریکا واکسین شده اند و در بیشتر ایالت‌های امریکا، کودکان تا زمانیکه تمام واکسین‌های دوران کودکی را دریافت نکرده اند، نمی توانند شامل مکاتب شوند.

اما در ۱۷ ایالت امریکا به شمول اوهایو – که لیندنبرگر ساکن آن است – می توان به دلایل اعتقادی و مذهبی از واکسین شدن معافیت گرفت.

XS
SM
MD
LG