لینک های دسترسی

Breaking News

افزایش گروه های ضد مسلمانان در امریکا


شمار گروه های ضد مسلمانان در امریکا، سه برابر افزایش یافته است
شمار گروه های ضد مسلمانان در امریکا، سه برابر افزایش یافته است

شمار گروه های ضد مسلمانان در ایالات متحدۀ امریکا رو به افزایش است. سازمان حقوقی غیر دولتی امریکایی تحت نام سوترن پاورتی لا سنتر، با نشر گزارشی گفته است که شمار گروه های ضد مسلمانان از سال ۲۰۱۵ به اینسو نزدیک به سه برابر افزایش یافته است.

در گزارشی این سازمان که شام دیروز نشر شد آمده که در سال ۲۰۱۵ شمار گروه های ضد مسلمانان ۳۴ بود در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۶ به ۱۰۱ گروه افزایش یافته است.

بر اساس یافته های این گزارش، انگیزه های افزایش نفرت در برابر مسلمانان، اظهارات تنش افروز در جریان کمپاین های انتخاباتی رئیس جمهور ترمپ در انتخابات سال گذشته، و همچنان موقعیت گیری های رئیس جمهور امریکا مبنی بر ممنوع قرار دادن سفر اتباع کشور های اسلامی به داخل ایالات متحده خوانده شده است.

در این گزارش همچنان آمده است که افزایش حملات دهشت افگنانه مثل حملۀ مرگبار سال گذشته بر یک کلب همجنسگرایان در شهر اورلندوی ایالت فلوریدا، یکی از انگیزه های دیگر تنفر در برابر مسلمانان در امریکا مشخص شده است.

سازمان سوترن پاورتی لا سنتر یک ادارۀ غیر دولتی بوده و در ایالت الاباما مستقر می باشد. این سازمان فعالیت گروه های افراطی و گروه های که نفرت را ترویج می کنند، در سراسر ایالات متحده بررسی می کند.

XS
SM
MD
LG