لینک های دسترسی

Breaking News

سازمان همکاری اسلامی: ممنوعیت سفر به امریکا، تندروان را جسور می کند


آرشیف: سازمان همکاری اسلامی، بزرگترین شخصیت حقوقی کشور های اسلامی در جهان است
آرشیف: سازمان همکاری اسلامی، بزرگترین شخصیت حقوقی کشور های اسلامی در جهان است

سازمان همکاری اسلامی روز دو شنبه "نگرانی شدید" خود را در مورد ممنوعیت سفر شهروندان هفت کشور با اکثریت مسلمان را به ایالات متحده، بیان کرد.

سازمان همکاری اسلامی که متشکل از ۵۷ کشور اسلامی است، هشدار داده است که وضع ممنوعیت بر ورود شهروندان کشور های با اکثریت مسلمان فقط می تواند افراطگرایان و تندروان را جسور کند.

سازمان همکاری اسلامی طی اعلامیه ای همچنین گفته است که فرمان رئیس جمهور ایالات متحده "بسیاری از کسانی را که از جنگ و آزار و اذیت فرار می کنند به گونۀ شدید و غیر منصفانه" متاثر می کند.

در اعلامیه آمده است "چنین انتخاب و عمل تبعیض آمیز فقط می تواند افراطگریان را جسور کند و حمایت از خشونت و دهشت افگنی را در یک مطقع حساس، بیشتر شعله ور کند".

سازمان همکاری اسلامی از حکومت ایالات متحده همچنین خواسته است تا در مورد این تصمیم بازنگری کند و تعهد اخلاقی خود در برابر جهان امروز که با ناامنی ها مواجه است، حفظ کند.

در همین حال دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، در تماس تیلفونی با سلمان، پادشاه عربستان سعودی، از وی دعوت کرده است تا از واشنگتن دیدن کند.

جمعۀ گذشته، دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، فرمان اجرایی را امضا کرد که بر اساس آن، شهروندان هفت کشور: عراق، سوریه، ایران، سودان، لیبیا، سومالیا و یمن برای مدت ۹۰ روز نمی توانند وارد قلمرو امریکا شوند. همۀ این کشور ها، عضو سازمان همکاری اسلامی می باشند.

فرمان رئیس جمهور امریکا در مورد ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور، سبب اعتراضات گسترده در امریکا نیز شده است
فرمان رئیس جمهور امریکا در مورد ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور، سبب اعتراضات گسترده در امریکا نیز شده است

علاوه بر آن، این فرمان ورود مهاجرین را برای ۱۲۰ روز به حالت تعلیق می آورد و محدویت برای شهروندان سوری، برای مدت زمان نامحدود، وضع شده است.

با وصف انتقادات گسترده در داخل و خارج ایالات متحده از این فرمان، رئیس جمهور ترمپ از فرمان خود با جدیت دفاع کرده و گفته است که هدف آن جلوگیری از ورود دهشت افگنان به داخل امریکا است، نه ممنوعیت مسلمانان.

سازمان همکاری اسلامی که مقر اصلی آن در جده—عربستان سعودی—است، شخصیت حقوقی جدا از حکومت شاهی عربستان سعودی است، اما در اکثر موارد، از پالیسی های رسمی دولت شاهی آن کشور، حمایت می کند.

XS
SM
MD
LG