لینک های دسترسی

Breaking News

ارگ: خروج سربازان امریکایی، تاثیری بر امنیت افغانستان ندارد


ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به تصمیم امریکا برای کاهش حضور نظامی خود در این کشور گفته است که بیرون شدن نیروهای امریکایی، "هیچ تاثیری" بر وضعیت امنیتی افغانستان نخواهد داشت.

هارون چخانسوری، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان امروز جمعه (۳۰ قوس) در صفحه تویتر خود نوشته است که مسولیت تامین امنیت کشور در جریان چهار و نیم سال گذشته، برعهده نیروهای امنیتی افغانستان بوده است.

آقای چخانسوری افزوده است "هدف نهایی نظام و ملت هم همین است تا بالاخره نیروهای امنیتی و دفاعی افغان به پای خود ایستاده شده و از مردم و خاک شان به گونه مستقلانه دفاع کنند."

به گفته آقای چخانسوری، نیروهای خارجی از چند سال بدین سو تنها در بخش آموزش، مشوره‌دهی و حمایت‌های تخنیکی فعالیت دارند و خروج آنان بر امنیت افغانستان "هیچ‌ تاثیری" ندارد.

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرده است که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان با گذشت هر روز به سوی توانمندی بیشتر روان هستند.

او همچنان گفته است که در سال ۲۰۱۴ میلادی نگرانی‌‌هایی وجود داشت که با بیرون شدن نیروهای امریکایی از میدان جنگ، سربازان افغان توان پیشبرد مبارزه در برابر طالبان را نخواهند داشت؛ ولی این مسله به قول آقای چخانسوری، نادرست ثابت شد.

در حال حاضر، بیش از ۱۴ هزار سرباز امریکایی در افغانستان مستقر است و روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام امریکایی گزارش داده است که روند خروج بیش از هفت هزار سرباز امریکایی از افغانستان تا چند هفته آینده آغاز خواهد شد.

رئیس جمهور ترمپ در حالی دستور کاهش سربازان امریکایی در افغانستان را صادر کرده که زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان اخیراً با نمایندگان گروه طالبان در ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی دیدار کرد.

XS
SM
MD
LG