لینک های دسترسی

Breaking News

سفر مقامات امنیتی افغانستان به بلخ برای پایان دادن به تنش‌ها


یک روز پس از تنش و درگیری مسلحانه میان هواداران والی پیشین بلخ و نظامیان افغان، سرپرست‌ وزیران دفاع و داخله افغانستان به هدف پایان دادن به این جنجال‌ها، به این ولایت رفته اند.

عطا محمد نور، والی پیشین بلخ که با گزینش عبدالرقیب مبارز به صفت فرمانده پولیس آن ولایت مخالفت کرد، ریاست جمهوری افغانستان را به "توطیه چینی" برای برهم زدن امنیت بلخ متهم کرد که سر انجام این مخالفت‌ها ببه درگیری مسلحانه انجامید.

وزارت دفاع ملی افغانستان، در اعلامیه روز جمعه (۲۴حوت) گفته است که اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع ملی و مسعود اندرابی، سرپرست وزارت امور داخله، صبح روز جمعه برای پایان دادن تنش‌ها در بلخ به این ولایت رفته اند و قرار است با مقام‌ها و چهره‌های سیاسی در این ولایت دیدار و گفتگو کنند.

سرپرست‎‌ وزیران داخله و دفاع، تا اکنون با اسحاق رهگذر،والی بلخ دیدار و کرده و احتمال می‌رود که آنان، با عطا محمد نور نیز دیدار و گفتگو کنند.

در اعلامیه وزارت دفاع ملی آمده است: "قرار است استاد عطامحمد نور، نیز در این‌ مجلس در مقر ولایت حضور بیابند".

گلوله‌باری میان هوداران عطا محمد نور، و نظامیان افغان بعد از ظهر دیروز آغاز شد و برای چندین ساعت ادامه یافت.

مقام‌های صحی در ولایت بلخ به صدای امریکا گفته اند که در درگیری‌های روز پنجشنبه در شهر مزار شریف، ۱۸ نفر به شمول ده نظامی و هشت غیرنظامی زخمی شدند که در میان آنان یک زن نیز شامل است.

XS
SM
MD
LG