لینک های دسترسی

Breaking News

چین پاکستان را به همکاری در صلح افغانستان تشویق می‌کند


شی جینگ پینگ، رییس جمهور چین نقش پاکستان را در روند مصالحه افغانستان مهم عنوان کرده و گفته است که اسلام‌آباد را برای همکاری در زمینه گفتگوهای صلح تشویق می‌کند.

آقای شی در دیدار با محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان در بشکیک پایتخت قرغزستان گفته است که گام‌های اساسی برای موفقیت روند صلح افغانستان برداشته خواهد شد.

او افزوده است: "چین از روند همه شمول مصالحه تحت رهبری و مالکیت افغان ها حمایت می کند. همکاری پاکستان در خصوص صلح افغانستان مهم است و چین متعهد است که پاکستان را در زمینۀ همکاری در این پروسه تشویق کند."

رییس جمهور افغانستان روز گذشته به قرغزستان رفته و با برخی از سران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگ‌های دیدار کرده است.

نرندرا مودی، صدراعظم هند نیز با آقای غنی دیدار کرده و گفته است که کشورش برای تحکیم صلح و ثبات در افغانستان تلاش‌ خواهد کرد.

آقای مودی در صفحه تویتر خود نوشته که "هندوستان همواره برای حمایت از صلح و رفاه مردم افغانستان تلاش ‌می‌کند".

ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید که در این دیدار دو طرف، در مورد مبارزه با تروریزم، اتصال منطقوی، گسترش همکاری های اقتصادی و ترانزیتی و اجماع منطقه‌ای در خصوص صلح افغانستان بحث و گفتگو کرده اند.

ارگ روز جمعه (۲۴ جوزا) در اعلامیه‌ای تاکید کرده است که در این دیدار صدراعظم هند نیز گفته است که کشورش از گفتگوهای "بین الافغانی" به رهبری و مالکیت افغان‌ها پشتیبانی می‌کند.

XS
SM
MD
LG