لینک های دسترسی

Breaking News

کشته شدن ۳۷ داعشی در جوزجان


مقام‌های محلی در جوزجان از کشته شدن ۳۷ تندور گروه دولت اسلامی یا داعش در حمله هوایی قوت‌های افغان و نیروهای حمایت قاطع در دو ولسوالی قوش‌تپه و درزآب این ولایت خبر می‌دهند.

مقامات امنیتی در شمال افغانستان گفته اند که هفت‌ تن از کشته‌ شدگان شهروندان کشور ازبکستان اند. در این حملات، ۱۳ تندرو داعش زخمی شدند.

رضا غفوری، سخنگوی والی جوزجان، به‌صدای امریکا گفت این حملات مشترک هوایی در چهار بخش از ولسوالی های درزآب و قوش‌تپه انجام یافته است.

آقای غفوری گفت "چهار حمله هوایی شب گذشته ازسوی قطعات خاص امریکایی در مربوطات ولسوالی های قوش تپه و درزآب ولایت جوزجان صورت گرفت. این حمله در قریه های مغل و سردره انجام شد."

به گفتۀ آقای غفوری، حمله چهارمی در قریه چقمه‌چقور ولسوالی قوش تپه انجام شده که نیروهای امریکایی درآنجا دیسانت شده و نزدیک به ۱۰ نفر مربوط به گروه داعش را به اسارت گرفتند.

به گفته سخنگوی والی جوزجان، همزمان گروه داعش در یک کمین طالبان در ولسوالی قوش‌تپه ۱۲ کشته و هفت زخمی تلفات دادند، اما تاهنوز گروه های طالبان و داعشیان دراین باره به رسانه ابراز نظر نکرده اند.

در همین حال، قول اردوی ۲۰۹ شاهین در زون شمال افغانستان گفته است که دراین نبرد یک فرمانده ارشد گروه داعش به اسارت نیرو های امنیتی درآمده است.

اما نصرت الله جمشیدی معاون سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین از هویت این فرمانده ارشد داعش جزئیات نداد.

مقام‌های امنیتی ادعا کرده اند که در این عملیات به غیر نظامیان آسیب نرسیده است، اما اعضای شورای ولایتی جوزجان از کشته شدن دو تن از باشندگان ولسوالی های قوش‌تپه این ولایت در حمله قوت های افغان و ناتو خبرمی‌دهند.

حلیمه صدف، یک عضو شورای ولایتی جوزجان، می گوید که در حملۀ جمعه شب، حد اقل دو غیر نظامی کشته شدند.

روستا های"سردره" و "مُغل" در ولسوالی درزآب وهمچنان روستا های چقمه‌چقور در ولسوالی های قوش‌تپه جوزجان از مکان های اصلی فعالیت گروه داعش در شمال افغانستان به شمار می‌رود.

XS
SM
MD
LG