لینک های دسترسی

Breaking News

درگیری میان قوای پاکستانی و تندروان ۱۶ کشته بر جاگذاشت


در اثر درگیری میان قوای امنیتی پاکستان با تندروان در یک ساحۀ هم مرز با افغانستان حد اقل هفت منسوب امنیتی پاکستان و نه تن از "دهشت افگنان" کشته شدند.

نظامیان پاکستانی با نشر اعلامیه ای گفته اند که قوای امنیتی آن کشور روز شنبه عملیات تهاجمی را علیه پناهگاه تندروان در وزیرستان شمالی واقع در ایالت خیبر پشتونخوا انجام دادند که منجر به درگیری رویارو با تندروان شد. در این درگیری یک افسر نظامی پاکستان نیز کشته شده است.

اردوی پاکستان در این اعلامیه گفته است که اجساد تندروان که در این درگیری کشته شده اند، حال در توقیف نیرو های آن کشور قرار دارد تا هویت آنان تشخیص داده شود. اما مشخص نشده است که این تندروان مربوط کدام گروه است.

مقام‌های پاکستانی ادعا کرده اند کهتندروان از قلمرو افغانستان وارد وزیرستان شمالی شده بودند، اما مقام‌های افغان و امریکایی همواره پاکستان را به حمایت از گروه های دهشت افگن متهم کرده اند.

ایالات متحدۀ امریکا به دلیل آنچه حمایت پاکستان از گروه های دهشت افگن خوانده شده است، تقریباً تمام کمک های مالی –ملکی و نظامی- خود را به پاکستان قطع کرده است.

وزیرستان شمالی از دیر مدت زمان به این سو، پناهگاه امن برای طالبان پاکستان و سایر گروه های تندرو بوده است. بر اساس گزارش ها، طالبان افغان نیز در وزیرستان شمالی آموزش نظامی میبینند و حملات مرگبار شان را از آنجا در افغانستان سازماندهی می کنند.

اردوی پاکستانی در سال ۲۰۱۴ میلادی عملیات تهاجمی هوایی و زمینی را بر مواضع تندروان در وزیرستان راه اندازی کرد که به ادعای مقام‌های آن کشور اکنون ۹۰ در صد ساحات این منطقۀ بی قانون قبایلی از وجود گروه های "تندرو و دهشت افگن" پاکسازی شده است.

XS
SM
MD
LG