لینک های دسترسی

Breaking News

دو جنگجوی پاکستانی داعش در ننگرهار تسلیم شد


صدیق الله و سجادالله دو جنگجوی پاکستانی داعش که در ننگرهار به دولت افغانستان تسلیم شدند
صدیق الله و سجادالله دو جنگجوی پاکستانی داعش که در ننگرهار به دولت افغانستان تسلیم شدند

دو عضو داعش در ولایت ننگرهار یکجا با پنج عضو خانوادۀ شان به ادارۀ امنیت ملی افغانستان تسلیم شدند.

تندروان تسلیم شدۀ داعش صدیق الله و سجاد الله نام داشته و به گفتۀ مقام‌های محلی در ننگرهار، باشندگان اصلی اورکزی ایجنسی ایالت خیبرپشتونخواه پاکستان اند.

عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار، به خبرنگاران گفت که این دو از چهار سال به اینسو (از ۲۰۱۴ به حال) در صفوف تندروان داعش در افغانستان جنگیده و اعضای رهبری آنان بودند.

آقای خوگیانی گفت که پنج عضو خانوادۀ این دو تندرو داعش –سه زن و دو کودک- نیز با آنان به روند صلح پیوسته و تسلیم قوای امنیتی افغان شده اند.

سجادالله، یکی از اعضای تسلیم شدۀ داعش، گفت که این گروه ترکیب مختلط داشته و در آن جنگجویان پاکستانی، ایرانی، تاجیکستانی، ازبیکستانی، عرب و حتا اروپایی نیز شامل اند که به گفتۀ وی رهبری در دست جنگجویان خارجی است.

صدیق الله، فرد دیگر تسلیم شدۀ داعش از چگونگی خشونت و شورشگری جنگجویان داعش در ساحات زیر ادارۀ آن گروه پرده برداشت.

صدیق الله گفت "کشتار گوناگون بود، کسی را بالای ماین نشانده منفجر می‌کردیم و کسی را به ضرب گلوله می کشتیم،کسی را با تبر می کشتیم، در هرجا قطعه نظامی مشخصی وجود داشت. برای عملیات ادارۀ مشخص وجود داشت. من خودم در ده بالا،اچین و نازیان فعالیت داشتم".

بر بنیاد معلومات ادارۀ ولایتی ننگرهار، این بار نخست است که افرادی از خطوط رهبری داعش در آن ولایت، یکجا با خانواده های شان، به دولت تسلیم می‌شوند.

XS
SM
MD
LG