لینک های دسترسی

Breaking News

حمله بر مسجد امام زمان ۲۸ کشته بر جا گذاشته است


در یک سال گذشته، تندروان داعش چندین بار مسوولیت حملات مرگبار را در افغانستان به دوش گرفته است که اقلیت شیعه را هدف قرار داده است
در یک سال گذشته، تندروان داعش چندین بار مسوولیت حملات مرگبار را در افغانستان به دوش گرفته است که اقلیت شیعه را هدف قرار داده است

شمار کشته گان حملۀ روز جمعه بر مسجد حسینیۀ امام زمان در کابل به ۲۸ تن رسید.

وزارت صحت افغانستان روز شنبه با تایید این رقم گفت که شمار مجروحین رویداد که در آن زنان، کودکان نیز شامل اند، به ۵۰ تن افزایش رفته است.

تندروان گروه دولت اسلامی یا داعش مسوولیت آن حملۀ مرگبار را بر عهده گرفته اند.

این حمله حوالی ساعت ۱:۲۰ پس از چاشت روز جمعه زمانی به وقوع پیوست که نمازگزاران در حال برگزاری نماز جمعه در آن مسجد بودند.

نیروهای امنیتی افغان توانستند که پس از حدود چهار ساعت مهاجمان را از پا در آورند.

مقامات امنیتی افغان می گویند که در آن حمله چهار تندرو سهم داشته است که دو حمله کننده در گام اول در دروازۀ ورودی مسجد انتحاری کردند و سپس دومهاجم دیگر، دست به کشتار نماز گزاران زدند.

اما گروه داعش اعلام کرده است که آن حمله را دو تن از جنگجویان آنان انجام داده است.

مسجد امام زمان یکی از مساجد جامع پیروان شیعه در کابل است که نمازگزاران برای ادای نماز جمعه در آن جمع شده بودند.

یوناما، معاونت ملل متحد در افغانستان، با نشر اعلامیه یی حمله بر مسجد امام زمان را محکوم کرده آن را توجیه ناپذیر خوانده است.

یوناما اذعان داشته است که همچو حملات نقض سریع و شدید قانون بین المللی بوده و جنایت جنگی محسوب شده می تواند. یوناما گفته است که هدف قرار دادن اقلیت های مذهبی، به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.

در یک سال گذشته، تندروان داعش چندین بار مسوولیت حملات مرگبار را در افغانستان به دوش گرفته است که اقلیت شیعه را هدف قرار داده است.

قبل از این، داعش مسوولیت حملۀ انتحاری بر ​مسجد جوادیه در ساحۀ بکرآباد شهر هرات به به دوش گرفت که در آن ۲۹ نفر کشته و کم از کم ۶۴ نفر دیگر زخمی شد.

در ماه رمضان، تندروان داعش مسجد الزهرا را نیز مورد حمله قرار داند که در نتیجۀ آن ده ها نفر کشته و زخمی گردید.

بر نمازگذاران را در مسجد الزهرا با الفاظ شدید محکوم کرده و حمله بالای گردهمایی‌های سیاسی و مذهبی را تلاش برای دامن زدن به تنش‌های قومی و سیاسی در افغانستان عنوان کرد.​

حمله بر اقلیت شیعه در کابل فقط چند روز پس از آن صورت گرفت که دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده پالیسی جدید خود را در مورد کشور های جنوب آسیا به شمول افغانستان اعلام کرد.

در پالیسی جدید ادارۀ رئیس جمهور ترمپ، فرمانده نظامی امریکا در افغانستان صلاحیت دارد تا نظر به شرایط در مسایل نظامی تصمیم بگیرد.

XS
SM
MD
LG