لینک های دسترسی

Breaking News

حملات بر طالبان در ننگرهار؛ دو طالب و دو غیرنظامی کشته شدند


در یک حملۀ مسلحانه و انفجارات پیهم در شهر جلال آباد، مرکز ولایت ننگرهار که گفته می شود هدف آن طالبان بوده است، کم از کم دو جنگجوی طالبان و دو غیرنظامی کشته شدند.

مردان مسلح روز چهارشنبه ۲۲ سپتمبر (۳۱ سنبله) بر یک موتر حامل طالبان در نزدیکی یک تانک تیل در شهر جلال آباد گلوله باری کردند که در این رویداد دو جنگجوی طالب و یک غیر نظامی کشته شد.

عزت‌الله یکی از شاهدان عینی به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفته است که مهاجمان مسلح از یک ریکشا بیرون شدند و به گلوله‌باری پرداختند. او گفت که در این رویداد دو طالب و یک کارمند این تانک تیل کشته شدند.

خبرگزاری اسوشتیدپرس گزارش داده است که طالبان این حملۀ مسلحانه را تایید کرده اند، اما گفته اند که قربانیان این رویداد همه غیرنظامیان بوده اند.

لحظاتی بعد از این حملۀ مسلحانه، در انفجار یک ماین تعبیه شده در جاده‌ای در شهر جلال آباد نیز یک غیرنظامی کشته و دو جنگجوی طالبان و یک غیرنظامی زخمی شدند.

نعمان حسنزی، یکی از شاهدان این رویداد به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفته است که این انفجار حوالی ساعت ۱۱:۰۰ پیش از چاشت در نزدیکی خانۀ وی به وقوع پیوست و در آن سه نفر زخمی شدند.

همچنین در یک انفجار دیگر در مربوطات شهر جلال آباد یک نفر زخمی شده است، اما مشخص نیست که این فرد طالب بوده است یا غیرنظامی.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حملات را بر عهده نگرفته است، اما پیش از این گروه داعش مسوولیت انفجارات هفته قبل در شهر جلال اباد را، بر عهده گرفته بود که هدف آن نیز وسایط حامل طالبان بود.

XS
SM
MD
LG