لینک های دسترسی

Breaking News

تمرکز بیشتر بر جلب و جذب در صفوف قوای مسلح افغانستان


شورای امنیت ملی افغانستان به سکتور امنیتی هدایت داده است که در زمستان جاری به پروسه جلب و جذب توجه بیشتر صورت بگیرد.
شورای امنیت ملی افغانستان به سکتور امنیتی هدایت داده است که در زمستان جاری به پروسه جلب و جذب توجه بیشتر صورت بگیرد.

ادارات امنیتی افغانستان در زمستان امسال بر افزایش جلب و جذب در صفوف قوای مسلح آن کشور تمرکز خواهد کرد.

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیۀ افغانستان گفت که با در نظر داشت تلفات سربازان افغان، شورای امنیت ملی افغانستان چنین فیصله کرده است.

حکومت افغانستان درحالی توجه را بر جلب و جذب در صفوف قوای مسلح بیشتر می کند که تلفات نیروهای امنیتی و دفاعی افغان در سال روان میلادی افزایش یافته است.

مفتش ویژۀ ایالات متحده برای بازسازی افغانستان یا سیگار گزارش داده است که در ده ماه نخست سال ۲۰۱۶ کم از کم ۵۵۲۳ سرباز افغان کشته و ۹۶۶۵ سرباز دیگر زخمی شده است.

به اساس تخمین ناتو در حال حاضر شمار اردوی ملی افغان به ۱۷۳ هزار، پولیس ملی ۱۵۴ هزار و پولیس محلی به ۲۸ هزار نفر می‌رسد.

وزارت دفاع ملی افغانستان می گوید که این وزارت پلان دارد در زمستان جاری بیشتر از ده هزار سرباز را در صفوف اردوی ملی جلب و جذب نماید.

محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان در گفتگو با صدای امریکا گفت که روزانه بیشتر از ۵۰۰ تن از جوانان در مراکز جلب و جذب وزارت دفاع ملی برای سپری نمودن امتحان مراجعه می کنند.

آقای رادمنش به ادامه گفت "به ادارات جلب و جذب هدایت داده شده است که با تغییر دادن شیوه کار خود به جلب و جذب قوت های بیشتر توجه بکنند. اسناد افرادی که می خواهند به صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی بپیوندد به صورت دقیق بررسی و طی مراحل نمایند و دسترسی مردم و متقاضیان به مراجع و مراکز جلب و جذب باید سهل باشد."

معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی به ادامه گفت در حال حاضر در مراکز تربیتی و آموزشی اردوی ملی بیشتر از ۷۰۰۰ بریدمل ها، افسران و سربازان تحت اموزش قرار دارند.

به موجب اظهارات معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی وزارت دفاع ملی یک کمپاین آگاهی و تبلیغاتی را هم به کمک علمای دینی و رسانه ها آغاز کرده است.

  • 16x9 Image

    عبدالحی ورشان - کابل

    عبدالحی ورشان از 1993 میلادی به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا بخش افغانستان کار می کند. ورشان از سال 2002 به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا در کابل کار می کند. از کارهای برجسته گزارشگری ورشان تهیه گزارش از نشست های مهم سیاسی و نظامی و نشست های بین المللی مربوط به قضیه افغانستان درکابل است. عبدالحی ورشان فارغ التحصیل ادبیات وعلوم بشری از پوهنتون کابل است.
XS
SM
MD
LG