لینک های دسترسی

Breaking News

آسترالیا از چین خواست که روسیه را به پایان دادن به جنگ در اوکراین وادار کند


پنی ونگ، وزیر خارجۀ آسترالیا از حکومت چین خواست که با استفاده از روابط نزدیکی که با روسیه دارد، در پایان بخشیدن جنگ در اوکراین تلاش کند.

خانم ونگ روز چهار شنبه ششم جولای (۱۵ سرطان) در سخنرانی در انستیتوت بین المللی مطالعات ستراتیژیک در سنگاپور گفت که چین و کشورهای بزرگ دیگر که از نفوذ بر روسیه برخوردار اند، باید درین راستا اقدام کنند.

وزیر خارجۀ آسترالیا تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین را "غیر قانونی، غیر انسانی و غیر اخلاقی" خواند.
حکومت آسترالیا تحریم‌های گسترده ای را علیه مقامات روسیه از جمله سیاستمدارن و افراد نظامی آن کشور وضع کرده است.

از آغاز تهاجم روسیه بر اوکراین تا به حال، چین حملۀ روسیه را بر این کشور محکوم نکرده است و تحلیلگران به این عقیده اند که این نشان دهنده آن است که چین از تجاوز روسیه بر اوکراین حمایت می‌کند.

خانم ونگ روی اظهارات اخیر لی حسین، صدراعظم سنگاپور تاکید کرد که در آن از چین خواسته شده است تا در پایان دادن جنگ در اوکراین همکاری کند.

او گفت: "چین باید با استفاده از نفوذ بین المللی، و فراتر از آن، قدرت نظامی که دارد باید از این قدرت خویش با خویشتن داری و مشروعیت استفاده کند. کشور‌های منطقه و جهان اکنون به اقدامات بیجینگ چشم دوخته اند تا در رابطه به اوکراین دست به کار شود".

در جریان سال‌های اخیر روابط آسترالیا با چین به پایین‌ترین سطح خود رسیده است. اختلافات روی حقوق بشر، دموکراسی در هانگ کانگ و همچنین جاه طلبی های چین در بحیرۀ جنوب چین، از جمله موارد عمدۀ اختلافی دو کشور است.

با اینحال، حکومت جدید آسترالیا می‌خواهد تا از لحن خصومت آمیزی که حکومت راست‌گرای میانه‌رو آن کشور در برابر چین کار می‌گرفت، پرهیز کند.

انتظار می‌رود که وزیر خارجۀ آسترالیا در حاشیۀ اجلاس وزیران خارجۀ ۲۰ کشور بزرگ صنعتی جهان (جی۲۰) که در شهر بالی اندونیزیا برگزار شده است، با وانگ یی، همتای چینی‌اش ملاقات کند.

XS
SM
MD
LG