لینک های دسترسی

Breaking News

آسترالیا به هزاران پناهجو اقامت دایمی می‌دهد


وزارت مهاجرت آسترالیا می‌گوید که هزاران مهاجری که از سال‌ها به اینسو در این کشور بر اساس ویزه‌های موقت زیست دارند، تحت مقررات جدید، سر از امروز ۱۳ فبروری (۲۴ دلو) واجد شرایط اقامت دایمی خواهند بود.

اما این وزارت به صراحت گفته است که از اقدامات جنجال‌برانگیز ادارۀ حفاظت از مرزهای این کشور حمایت می‌کند.

بر اساس مقررات جدید، حدود ۱۹ هزار مهاجری که در سال ۲۰۱۳ پیش از آغاز "عملیات مرزهای مستقل" وارد آسترالیا شده اند، تحت مقررات جدید، اقامت دایمی دریافت کرده می‌توانند.

حکومت آسترالیا سال گذشته تعهد کرد که ویزه‌های "حفاظت موقت" و "پناهگاه امن" را از بین می‌برد، ویزه‌های گروه‌های حقوق بشری آن‌را "ظالمانه" خوانده اند.

اندریو گیلز، وزیر مهاجرت آسترالیا، گفت که نگهداشتن مهاجرین در حالت بی سرنوشتی بی معنی است.

بر اساس مقررات جدید، افرادی که ویزۀ جدید دریافت می‌کنند، عین حقوقی را خواهند داشت که یک فرد با اقامت دایمی آسترالیا دارد. آنان به پول‌های رفاهی و کمک‌های تحصیلات عالی دسترسی خواهند داشت و خواهند توانست شهروندی آسترالیا را به دست بیاورند و اقارب خود را در رفتن به آسترالیا ضمانت کنند.

گروه‌های حقوق بشری گفته اند که این روند زندگی بسیاری از مهاجرین را تغییر خواهد داد.

با آنهم، کلییر اونیل، وزیر امور داخلی آسترالیا حمایت حکومت از پالیسی سختگیرانهٔ مرزی را تصریح کرد که از یک دهه به اینسو نافذ است. او هشدار داد که پناهجویان نباید تلاش کنند از طریق آب به آسترالیا بروند و اگر چنین کنند، اجازۀ زندگی در این کشور را نخواهند داشت.

بر اساس عملیات مرزهای مستقل، نیروهای بحری آسترالیا کشتی‌هایی را بر می‌گردانند که مهاجرین را به سواحل این کشور انتقال می‌دهند. گروه‌های حقوق بشری این پالیسی را محکوم کرده اند.

XS
SM
MD
LG