لینک های دسترسی

Breaking News

متحدین امریکا پس از کشته شدن بغدادی: داعش هنوز هم تهدید است


دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، گفته است که پس از کشته شدن ابوبکر البغدادی، رهبر گروۀ دولت اسلامی یا داعش، جهان مصؤنتر شده است.

رهبران جهان ضمن استقبال از کشته شدن البغدادی، هشدار داده اند که تهدید تروریزم بگونۀ کامل از بین نرفته و مبارزه علیۀ این پدیده باید همچنان ادامه داشته باشد.

بنیامین نتنیاهو، صدراعظم اسرائیل، کشته شدن رهبر داعش را "یک رویداد مهم" خوانده، اما به گفتۀ او "این بخش از یک مبارزۀ طولانیست که باید در آن برنده شویم".

بوریس جانسن، صدراعظم بریتانیا، ضمن استقبال، گفته است که مبارزه علیه گروۀ البغدادی (داعش) پایان نیافته است.

سکات موریسن، صدراعظم آسترالیا، با ابراز خوشنودی در این مورد، هشدار داده است که تهدید ادامه دارد و افزوده است که"باید بیشتر از هروقت دیگر مواظب باشیم و ما به دقت خود در کار با شرکای ما در سراسر جهان ادامه میدهیم."

حکومت چین نیز در مبارزه با تروریزم، بر همکاری مشترک جهانی تاکید کرده است.

گینگ شانگ، یکی از سخنگویان وزارت خارجۀ چین که امروز (دوشنبه ٢٨ اکتوبر) با خبرنگاران صحبت میکرد، گفت "ما بر این باوریم که در مبارزه با تروریزم هم به ظهور و هم به علت اصلی این پدیده رسیدگی شود و برای ریشه کن ساختن لانۀ تروریزم تلاش صورت گیرد".

رهبران عراق، ترکیه، فرانسه و جاپان نیز کشته شدن رهبر گروۀ داعش را دست آورد بزرگ خوانده و بر ادامۀ مبارزۀ خود علیه تروریزم تعهد کرده اند.

رهبر گروۀ داعش شام شنبه (٢٦ اکتوبر) در نتیجۀ یک عملیات نیروهای خاص ایالات متحده، در سوریه کشته شد.

ابوبکر البغدادی در حالی کشته شده است که بر اساس آخرین اطلاعات استخباراتی ایالات متحده و تعداد از کشورهای دیگر، گروۀ داعش در موقعیت قرار دارد که میتواند بقای خود را حفظ کند و حتی دوباره به پا بی ایستد.

باوجود آنکه داعش قلمرو خلافت خود خواندۀ خویش را در سوریه و عراق از دست داده است، اما به باور تعداد از مقامات، حدود ١٠هزار تا ١٥هزار نیروی جنگی این گروه در هردو کشور حضور داشته و این گروه مبلغ ٣٠٠ میلیون دالر پول نقد نیز در اختیار دارد.

XS
SM
MD
LG