لینک های دسترسی

Breaking News

معتادان: کارفرمایان ایرانی به ما تریاک فراهم می‌کردند


معتادین: کارفرمایان ایرانی برای ما تریاک فراهم می کردند
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:31 0:00

شرح بیشتر را در این گزارش دنبال کنید.

برخی از معتادان بامیان که از ایران رد مرز شده اند می‌گویند که کار فرمایان ایرانی‌ شان به خاطر انجام کار بهتر برای آنان تریاک فراهم می‌کردند.

آنان مدعی اند که اکثریت جوانان افغان درایران که به عنوان کارگر، مصروف انجام کارهای ساختمانی بودند٬ برای انجام کار بهتر از سوی کارفرمایان ایرانی شان تریاک را به گونه تشویقی دریافت می‌کردند که این امر سبب رو آوردن آنان به مواد مخدر شده است.

حمید یکی از معتادان بامیان به صدای امریکا گفت"صاحب کار برای مان مواد می‌داد٬ چون کسانی که تریاک استفاده می‌کردند کار بهتر، انجام می‌دادند".

ریاست مبارزه با مواد مخدر ولایت بامیان نیز با اظهار نگرانی می‌گوید که اکثریت افغان‌ های مهاجری که از ایران به بامیان عودت کرده اند معتاد به مواد مخدر اند.

حسین نظری، رئیس مبارزه با مواد مخدر ولایت بامیان به صدای امریکا گفت "اکثریت مطلق استفاده کننده های مواد مخدر را در افغانستان، کسانی تشکیل می‌دهند که برای کار به ایران رفته بودند و آنجا متأسفانه آغشته به مواد مخدر شدند و دراین‌جا افراد دیگری را به سوی مواد مخدر کشاندند".

ریاست مبارزه با مواد مخدر بامیان می‌گوید که درسال‌های اخیر، شمار استفاده کنندگان مواد مخدر به صورت روز افزونی در این ولایت رو به افزایش اند.

معتادان در بامیان از حکومت خواستار ایجاد مراکز تداوی معتادان و فراهم سازی زمینه‌ های کار و اشتغال دراین ولایت اند. آنان می‌گویند که بیکاری سبب شده است که روزانه شمار زیادی از جوانان به مواد مخدر رو آورند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG