لینک های دسترسی

Breaking News

کار سروی و احداث میدان هوایی جدید بامیان آغاز شد


ادارۀ هوانوردی ملکی افغانستان می‌گوید که به منظور ایجاد دهلیز هوایی مناطق مرکزی افغانستان، کار سروی و ساخت میدان هوایی جدید بامیان را روی دست گرفته تا پروازهای خارجی نیز در آن انجام شود.

مقام‌های این اداره می‌گویند که "دشت شیبرتو" در مرکز شهر بامیان برای ساخت یک میدان هوایی معیاری و جدید تثبیت شده و هم اکنون کار نیاز سنجی و تحقیقات ابتدایی آن در این ساحه جریان دارد.

داکتر قاسم وفایی‌زاده، رییس ادارۀ هوانوردی ملکی افغانستان روز سه شنبه ۱۰ نومبر (۲۰ عقرب) به صدای امریکا گفت: "سروی جریان دارد. برنامه دولت افغانستان و رییس جمهور کشور این است که پروازهای مستقیم از میدان‌های هوایی مثل دبی به بامیان صورت گیرد".

آقای وفایی‌زاده افزود که پس از اتمام سروی ابتدایی کار دیزاین و ساخت این میدان آغاز می‌شود.

ریاست هوا نوردی ملکی افغانستان می‌گوید که هنوز هزینۀ ساخت این میدان مشخص نشده است، اما این میدان به صورت معیاری طراحی و ساخته می‌شود تا پروازهای خارجی نیز به صورت مستقیم به بامیان انجام شود.

ادارۀ هوانوردی ملکی افغانستان می‌گوید که یکی از اهداف احداث این میدان رشد صنعت سیاحت و ایجاد دهلیز هوایی برای ولایات مرکزی افغانستان است.

لطیف عظیمی، سخنگوی والی بامیان به صدای امریکا گفت که با ساخته شدن این میدان هوایی، در کنار ایجاد زمینۀ کار برای صدها نفر، صنعت سیاحت نیز در این ولایت رشد خواهد کرد.

آقای عظیمی افزود:" با توجه به رشد صنعت توریزم در ولایت بامیان اعمار میدان هوایی در رشد اقتصاد مردم محل با اهمیت است و این میدان هوایی کمک خواهد کرد که این صنعت رشد بیشتری کند".

هم اکنون بامیان دارای یک میدان هوایی کوچک در داخل شهر دارد که ظرفیت پرواز طیاره‌های بزرگ مسافربری و تجارتی را ندارد.

ترمینل و خط پرواز این میدان حدود هفت سال قبل به طول ۲۴۰۰ متر و عرض ۵۰ متر با مصرف ۱۲ میلیون دالر مساعدت مالی کشور جاپان اعمار شده بود که هم اکنون طیاره‌های کوچک در آن پرواز می‌کند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG