لینک های دسترسی

Breaking News

اشتراک زنان بامیانی در مسابقۀ کتاب‌ خوانی


ده‌ها زن در ولایت بامیان به دنبال فراغت از کورس‌های سواد آموزی، در دومین 'مسابقۀ کتاب‌ خوانی الفبای حقوق بشر'اشتراک کردند.

برگزارکنندگان این برنامه میگویند که این مسابقه به منظور تشویق زنان به شامل ‌شدن در کورس‌های سواد آموزی راه ‌اندازی شده بود.

به گفتۀ مقامات در بامیان، میزان علاقمندی زنان بامیانی به فراگیری خواندن و نوشتن نسبت به سایر ولایات کشور پٌر رنگ است.

مقامات می افزایند که در سه سال اخیر، نزدیک به ۲۰هزار نفر در بامیان سواد خواندن و نوشتن را یاد گرفته اند که حدود ۸۰ درصد آنان را زنان تشکیل میدهد.

سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی ملل متحد یا یونسکو در افغانستان، میزان بلند افراد بیسواد را در افغانستان یکی از آزمون های عمده یاد میکند.

مسؤلین این سازمان میگویند که حدود ۱۰ میلیون نفر در افغانستان بیسواد‌ اند که از این میان ۸۰ در صد آنان را زنان تشکیل میدهد.

آمریت سواد آموزی بامیان میگوید که در جریان سال گذشته، حدود ۱۰هزار زن و مرد در این ولایت باسواد شده اند، اما می افزایند که امسال این رقم به دلیل کم ‌شدن کمک‌های نهادهای همکار، به هفت هزار نفر کاهش یافته است.

'مسابقۀ کتاب‌ خوانی الفبای حقوق بشر' از سوی آمریت سواد آموزی بامیان و با همکاری دفتر علمی، فرهنگی و آموزشی ملل متحد یا یونسکو و دفتر هیات معاونت سیاسی آن سازمان در افغانستان یا یوناما، به منظور تجلیل از روز جهانی سواد آموزی راه اندازی شده بود.

برگزاری 'مسابقۀ کتاب‌ خوانی الفبای حقوق بشر' در بامیان
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:50 0:00

XS
SM
MD
LG