لینک های دسترسی

Breaking News

آتشسوزی در بندر بیروت، بار دیگر باشندگان این شهر را مرعوب کرد


آتش سوزی بزرگی روز پنجشنبه دهم سپتمبر (۲۰ سنبله) در بندر بیروت دود انبوه و عظیمی را به فضای این شهر بلند کرد؛ شهریکه حدود یک ماه پیش شاهد انفجار مهیبی بود که سبب تلفات شدید انسانی و ویرانی گسترده شد.

مقامات لبنانی گفته اند که آتش سوزی در منطقه از قبل تخریب شدهٔ دیوتی فری (بازار بدون مالیه) این بندر رخ داد و منحصر به همان ساحه بود.

اما آتش سوزی باعث هراس مردمی شد که از بحران شدید اقتصادی که ثبات لبنان را به مخاطره افگنده و بعد از جنگ داخلی ۱۹۷۵-۱۹۹۰ پیشینه ندارد، رنج می‌برند.

اندری موربس، یک شهروند ۵۳ ساله بیروت گفت: "واقعاً ما ترسیده بودیم، فقط یک ماه از انفجار ویرانگر بیروت گذشته است. ما دوباره شاهد همان اتفاق بودیم. "

یک مقام نظامی لبنان گفت که آتش سوزی در یک ذخیره تیل و تایر به وقوع پیوست اما دلیل آتش سوزی هنوز معلوم نیست.

کارمندان اطفاییه از زمین و هلیکوپتر از هوا تلاش داشتند آتش را خاموش کنند.

یک مقام دولتی به تلویزیون الجدید لبنان گفت که مشخص نیست چه موادی آتش گرفته اما از شهروندان خواست تا آرامش شانرا حفظ کنند زیرا آتش سوزی منحصر به همان منطقه است.

هنوز گزارشی در مورد تلفات یا جراحت کسی داده نشده اما بعضی شهروندان که از آتش سوزی ماه گذشته صدمه دیده اند، شهر را ترک می‌کردند.

انفجار مرگبار روز سه شنبه چهارم اگست در بندر بیروت منجر به کشته شدن ۱۹۱ نفر و زخمی شدن کم از کم ۶۵۰۰ نفر دیگر شد.

جورج کتانه، رییس صلیب سرخ لبنان گفت که هیچ ترس از انفجار دیگری در نتیجه آتش سوزی روز پنجشنبه وجود ندارد و آتش سوزی تلفاتی در پی نداشته است، اما او گفت که در نتیجه برخی از افراد از نفس تنگی رنج می برند.

XS
SM
MD
LG