لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن کمک امنیتی ۱۵۰ میلیون دالری را به اوکراین اعلام کرد


جو بایدن، رییس‌جمهور ایالات متحده، روز جمعه ششم می (۱۶ ثور) کمک امنیتی جدید ۱۵۰ میلیون دالری را برای اوکراین اعلام کرد.

آقای بایدن در بیانیه‌ای گفت:"من بستهٔ دیگری از کمک‌های امنیتی را اعلام می‌کنم که مهمات توپخانه‌ای، رادارها و سایر تجهیزات اضافی را در اختیار اوکراین قرار می‌دهد."

به گفتهٔ یک مقام ارشد امریکایی، این بسته شامل ۲۵ هزار مرمی توپ ۱۵۵ ملی‌متری، رادارهای ضد توپخانه، تجهیزات الکترونیکی جمر و پرزه‌جات اضافی می‌باشد.

انتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، گفت که ارزش مجموعی تسلیحات که ایالات متحده از آغاز تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین به تاریخ ۲۴ فبروری به اوکراین فرستاده به ۳.۸ میلیارد دالر می‌رسد.

بسته روز جمعه بخشی از بودجه ۲۵۰ میلیون دالری است که قبلاً تصویب شده و بزودی تمام خواهد شد. بناً آقای بایدن از کانگرس این کشور خواسته است تا هرچه سریع‌تر بسته ۳۳ میلیارد دالری حمایت از اوکراین را که هفته پیش به کانگرس پیشنهاد کرده بود، تصویب کند.

این بستهٔ پیشنهادی گزاف شامل بیش از ۲۰ میلیارد دالر برای تسلیحات، مهمات و سایر کمک‌های نظامی، ۸.۵ میلیارد دالر برای کمک اقتصادی مستقیم به دولت اوکراین و سه میلیارد دالر کمک‌های بشردوستانه و امنیت غذایی می‌باشد.

این بسته که افزایش چشم‌گیر بودجه ایالات متحده برای جنگ علیه روسیه را نشان می‌دهد، شامل ابزار قانونی برای ضبط دارایی‌های سرمایه‌داران نزدیک به کرملین نیز می‌باشد.

آقای بایدن گفت:"ما برای حمایت از اوکراین در مبارزه برای آزادی به تصویب این لایحه نیاز داریم. هزینه این مبارزه ارزان نیست، اما سرخم‌کردن به تهاجم پرهزینه تر خواهد بود."

بایدن در بیانیه‌ای گفت: "ایالات متحده کمک‌های امنیتی تاریخی با سرعتی سریع به اوکراین ارایه کرده است. ما سلاح‌ها و تجهیزاتی را که کانگرس مجوز داده است، مستقیماً به خط مقدم آزادی در اوکراین می فرستیم."

با این حال، بایدن گفت که بودجه فعلی "تقریباً تمام شده است" و "برای موفقیت اوکراین"، ایالات متحده و متحدانش باید فرستادن "اسلحه و مهمات را بدون وقفه به اوکراین ادامه دهند".

او گفت: "کانگرس باید به سرعت بودجه مورد نیاز را برای تقویت اوکراین در میدان جنگ و در میز مذاکره تامین کند."

اعضای هر دو حزب در کانگرس ایالات متحده از تلاش‌ها برای تقویت اوکراین حمایت می‌کنند، اما اعضای جمهوری خواه کانگرس می‌گویند که تصویب این بودجه یکجا با بودجه پیشنهادی آقای بایدن برای پاسخگویی به همه گیری کووید۱۹ دشوار خواهد بود.

در همین حال، قرار است آقای بایدن، رهبران گروه جی-۷ و ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین روز یکشنبه به گونهٔ مجازی دیدار کنند و در مورد حمایت غرب از اوکراین در مبارزه علیه تهاجم ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه،گفتگو کنند.

XS
SM
MD
LG