لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن: مطمین ام ترمپ می‌داند که پیروز نشده است


جو بایدن، نامزد انتخابات ریاست جمهوری امریکا که بر اساس شمارش آرا برندۀ انتخابات پیش‌بینی شده است، رییس جمهور ترمپ را به دلیل امتناع از پذیرفتن نتایج انتخابات سوم نومبر و جلوگیری از دسترسی تیم انتقال قدرت او به اطلاعات مهم دولت در مورد بیماری همه گیر کروناویروس مورد انتقاد قرار داد.

آقای بایدن در صحبت با خبرنگاران گفت: "دشوار است که درک کرد این مرد چه فکر می کند. من اطمینان دارم که او می داند برنده نشده است. او نمی‌تواند برنده شود و ما به تاریخ ۲۰ جنوری حلف وفاداری یاد خواهیم کرد."

جو بایدن در سخنرانی‌های اخیر پس از اعلام پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری امریکا گفته بود که از هیچ تلاش و تعهد برای مهار کردن همه‌گیری کروناویروس دریغ نخواهد کرد.

آقای بایدن در آغاز هفتۀ گذشته یک گروه کاری مبارزه با کروناویروس را تشکیل داد تا بر افزایش آزمایش لابراتواری کووید۱۹، افزایش تولید تجهیزات محافظتی برای کارمندان صحی و انکشاف و توزیع واکسین‌ها تمرکز کند.

این در حالی است که واقعات تایید شدۀ مثبت کووید۱۹ در امریکا نیز به سرعت در حال افزایش است.

در حال حاضر ایالات متحدۀ امریکا با بیش از ۱۱.۴ میلیون مورد ابتلا و بیش از ۲۵۰ هزار مورد مرگ ناشی از کووید۱۹ بیشترین آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از این بیماری را در میان تمام کشورهای جهان دارد.

آقای بایدن خاطرنشان کرد که شفاخانه های سراسر کشور در آستانه جشن های شکرگذاری و کرسمس شاهد افزایش موارد بیماری کووید۱۹ استند که "فشار زیادی" بر مراکز درمانی و کارکنان مراقبت های صحی وارد می کند و مشکلات اقتصادی جدید گسترده‌ای را ایجاد خواهد کرد.

جو بایدن، رییس جمهور منتخب که با کاملا هریس، معاون رییس جمهور منتخب روز پنجشنبه ۱۹ نومبردر نشست کمیتهٔ اجرایی انجمن ملی والیان اشتراک کرده بود به رهبری اجرایی این انجمن گفت: "شما به کمک نیاز دارید ، و من می خواهم شما بدانید که من شریک شما در قصر سفید خواهم بود."

در همین حال ده ها تن از متخصصان صحت عامه روز پنجشنبه از ادارهٔ ترمپ خواستند که اجازه دهد روند انتقال ریاست جمهوری رسماً برای مقابله با بیماری همه گیر آغاز شود و به مقامات ادارهٔ آینده اجازه دسترسی به اطلاعات دولت درباره تجهیزات طبی و واکسین های تولید شده داده شود.

دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده تا کنون پیروزی جو بایدن را در انتخابات نپذیرفته است و همچنین حکومت آقای ترمپ روند انتقال قدرت به تیم جو بایدن، رییس جمهور جدید این کشور را آغاز نکرده است.

این در حالیست که ایالت جورجیا پنجشنبه شب اعلام کرد که آقای بایدن در این ایالت برنده بوده و در روند شمارش آرا تقلب گسترده دیده نشده است.

XS
SM
MD
LG