لینک های دسترسی

Breaking News

اوبراین: اگر بایدن برنده مشخص شود، انتقال قدرت به گونهٔ رسمی صورت خواهد گرفت 


رابرت اوبراین،‌ مشاور امنیت ملی دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده تعهد کرد که اگر جو بایدن برنده انتخابات مشخص شود، انتقال قدرت به گونه بسیار رسمی صورت خواهد گرفت.

این در حالی است که رییس جمهور ترمپ می‌گوید که او در انتخابات ریاست جمهوری برنده شده و ادعا کرده که در انتخابات تقلب صورت گرفته است.

آقای اوبراین در نشست امنیتی جهانی به میزبانی قطر گفت: "اگر تکت انتخابات بایدن-هریس برنده شناخته می‌شود، که به طور مشخص چنین به نظر هم میرسد، ما انتقال بسیار رسمی قدرت را از شورای امنیت ملی خواهیم داشت. در این مورد هیچ پرسشی وجود ندارد."

آقای اوبراین اظهار امیدواری کرد که ریاست جمهوری بایدن برخی از دست آورد‌های ترمپ را توسعه بخشد، به ویژه پیمان ابراهیم میان اسراییل، امارات متحده عرب و بحرین.

او همچنان گفت که توافقات صلح و عادی سازی روابط میان بحرین، سودان،‌ امارات متحده عرب با اسراییل، "میراث عالی از رییس جمهور در حالی است که او دفتر (ریاست جمهوری) را ترک می‌کند".

این در حالی است که رییس جمهور ترمپ تا اکنون رسماً شکست‌اش را در انتخابات ریاست جمهوری نپذیرفته است و در شماری از ایالات‌ها اقامه دعوا در در انتظار فیصله محاکم اند.

در انتخابات ریاست جمهوری، بر اساس آرای شمارش شده، جوبایدن، رقیب دموکرات‌ آقای ترمپ، برنده پیش‌بینی شده است.

آقای ترمپ دیروز در یک تویت نوشت: "او [بایدن] برنده شد زیرا در انتخابات تقلب صورت گرفت. به هیچ ناظری و پاسدار اجازه داده نشد، آرا توسط دومینین،‌ شرکت خصوصی چپ‌گرا تنظیم شد، یک شرکتی که شهرت بد و تجهیزات بیکاره دارد."

شرکت تویتر این تویت آقای ترمپ را برجسته ساخته و نوشت: "این ادعا در مورد تقلب انتخاباتی قابل بحث است."

پس از آن، آقای ترمپ در یک تویت دیگر نظراش را در مورد نتایج انتخابات واضح کرد: "او به نظر رسانه‌های خبری جعلی برنده شده است. من هیچ چیزی را نمیپذیرم! ما راه درازی را در پیش داریم. این انتخابات دست‌کاری شده بود."

این در حالی است که ادارات امنیتی فدرال گفته اند که انتخابات سال جاری یکی از مصوونترین انتخابات در تاریخ امریکا بوده است.

XS
SM
MD
LG