لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن به ایالت‌ها: به تمامی افراد بالغ تا ماه می واکسین تهیه کنید


جو بایدن، رییس جمهور امریكا به مقامات ۵۰ ایالت و قلمرو‌ها و حکومت‌های قبایلی امریکا دستور داده است كه تا اول ماه می سال به همه بزرگسالان واجد شرایط امریكایی، واکسین کووید۱۹ فراهم کنند.

آقای بایدن روز پنجشنبه ۱۱ مارچ (۲۱ حوت) در جریان سخنرانی‌اش گفت که همه را به یکبارگی نمی‌توان واکسین کرد، اما افزود که واکسیناسیون برای تمام افراد بالغ از اول ماه می آغاز می شود.

یک مقام ارشد دولتی همچنین اظهار امیدواری کرد که تا پایان ماه می به اندازه کافی واکسین خواهند داشت تا برای همه بزرگسالان واجد شرایط تطبیق شود.

ادارهٔ رییس جمهور بایدن همچنین اعلام کرده است که چهار هزار تن از نیروهای برحال اضافی را برای کمک به کمپاین واکسیناسیون توظیف کرده اند که با این حساب، تعداد مجموعی نیروهای که در روند تطبیق واکسین کمک می‌کنند به شش هزار رسید.

مقامات دولتی همچنین گفته اند که داکتران دندان، مامورین اطفاییه، وترنران و معاونین داکتران نیز اجازه خواهند داشت تا به مردم واکسین زرق کنند.

کروناویروس برای نخستین‌بار در دسمبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به همه‌گیری جهانی مبدل شد.

پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده گزارش داده که تا روز جمعه ۱۲ مارچ (۲۲ حوت) در امریکا بیش از ۲۹ میلیون و ۲۸۷هزار نفر به کروناویروس مبتلا شده و این بیماری جان بیش از ۵۳۰هزار نفر را گرفته است.

XS
SM
MD
LG