لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن در دیدار با غنی و عبدالله: افغان‌ها باید در مورد آیندهٔ شان تصمیم بگیرند


جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده امروز ۲۵ جون (چهارم سرطان) در جریان ملاقات با رییس جمهور و رییس شورای مصالحهٔ ملی افغانستان گفت که افغان‌ها باید در مورد آیندهٔ شان تصمیم بگیرند.

آقای بایدن با اشاره به تلاش‌های محمد اشرف غنی، رییس جمهور و عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی افغانستان گفت که آنان در تلاش تامین اتحاد میان رهبران افغان اند و افغان‌ها باید در مورد آیندهٔ شان تصمیم بگیرند که چه می‌خواهند.

آقای بایدن همچنین گفت: "مشارکت میان افغانستان و امریکا خاتمه نمی‌یابد، پایدار باقی خواهد ماند. نیروهای ما بیرون می‌شوند، اما حمایت برای افغانستان خاتمه نمی‌یابد."

رییس جمهور ایالات متحده اضافه کرد که حمایت برای نگهداری اردو،‌ کمک‌های اقتصادی و سیاسی امریکا همچنان به افغانستان ادامه خواهد داشت.

رییس جمهور بایدن گفت: "خشونت باید متوقف شود، اما این خیلی دشوار خواهد بود."

او اضافه کرد که امریکا در کنار افغانستان باقی خواهد ماند تا اطمینان حاصل کند که افغانستان آنچه را نیاز دارد، در دسترس داشته باشد.

آقای غنی با ابراز امتنان از قربانی‌های امریکا گفت که این کشور در جریان این سال‌ها از هیچ کمکی- "مالی و جانی" - دریغ نکرد.

آقای غنی گفت که تصمیم آقای بایدن مبنی بر خروج قوا "تاریخی بود و همه را وادار کرد تا دوباره محاسبه و غور بکنند و ما اینجا آمده ایم تا از آن حمایت کرده و به آن احترام بگذاریم".

رییس جمهور افغانستان گفت که کشورش وارد فصلی از روابط با امریکا می‌شود که مشارکت در آن نظامی نخواهد بود بلکه مشارکت همه‌جانبه در خصوص منافع مشترک خواهد بود و "ما از تحقق این مشارکت ترغیب شده و از آن راضی استیم".

رییس جمهور افغانستان افزود که مردم افغانستان با عزم، اتحاد و مشارکت بر همه احتمالات فایق خواهد آمد.

XS
SM
MD
LG