لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن منحیث ۴۶مین رییس جمهور امریکا حلف وفاداری یاد کرد


جو بایدن، امروز ۲۰ جنوری (اول دلو) در مقر کانگرس ایالات متحدۀ امریکا منحیث ۴۶مین رییس این کشور سوگند وفاداری یاد کرد.

جان رابرتس، قاضی القضات ایالات متحده آقای بایدن را سوگند وفاداری دارد، در حالیکه دقایقی پیش از وی، کاملا هریس منحیث معاون رییس جمهوری امریکا مراسم تحلیف را به جا آورد.

کاملا هریس به صفت معاون رییس جمهور امریکا حلف وفاداری یاد کرد.
کاملا هریس به صفت معاون رییس جمهور امریکا حلف وفاداری یاد کرد.

دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده رسم چند دهه پیش را زیر پا کرد و برخلاف دیگر روسای جمهوری امریکا در مراسم تحلیف جا نشین خود شرکت نکرد و به جای وی مایک پنس، معاون رییس جمهور امریکا در این مراسم حضور داشت.

آقای ترمپ صبح چهارشنبه، ساعاتی پیش از انجام تحلیف آقای بایدن، قصر سفید را ترک کرد و پس از حضور در مراسم مختصر تشریفاتی در پایگاه هوایی اندرو که در آن اعضای خانواده و شمار اندکی از هواداران آقای ترمپ حضور داشتند، در آخرین پرواز ایر فورس یک – طیارۀ مخصوص رییس جمهور امریکا – به سمت فلوریدا پرواز کرد.

در مراسم تحلیف آقای بایدن که زیر تدابیر شدید امنیتی برگزار شده بود، به دلیل نگرانی از شیوع کروناویروس، شمار اندک مهمانان دعوت شده بودند.

بل کلنتن، جورج دبلیو بش و باراک اوباما روسای جمهور پیشین ایالات متحده با همسران شان در مراسم تحلیف ریاست جمهوری جو بایدن به صفت ۴۶مین رییس جمهور ایالات اشتراک کرده بودند.

در این مراسم، لیدی گاگا، هنرمند مشهور امریکایی سرود ملی امریکا را خواند و جنیفر لوپر، ستارۀ مشهور دیگر هالیوود آهنگ خواند.

آقای بایدن در انتخابات ریاست جمهوری با کسب ۳۰۶ رای انتخاباتی بر حریف‌اش، دونالد ترمپ پیروز شد. آقای ترمپ ۲۳۲ رای انتخاباتی کسب کرده بود. برای برنده شدن در انتخابات یک کاندید باید ۲۷۰ رای انتخاباتی کسب می‌کرد.

XS
SM
MD
LG