لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن در روز نخست کارش ممنوعیت بر مهاجرت مسلمانان را لغو می‌کند


جو بایدن، رییس جمهور منتخب ایالات متحده، قرار است در روز نخست کار در قصر سفید، ممنوعیت مهاجرت شهروندان برخی از کشورهای اسلامی را به امریکا لغو کند.

ران کلین، رییس دفتر انتخابی آقای بایدن در یک یادداشت به کارمندان ارشد آیندهٔ قصر سفید گفت که رییس جمهور جدید در روز نخست کاری‌اش برعلاوۀ این اقدام، ایالات متحده را به پیمان تغییر اقلیم پاریس نیز دوباره ملحق خواهد کرد.

دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده در سال ۲۰۱۷ با صدور فرمانی ورود شهروندان هفت کشور اسلامی - عراق، ایران، لیبیا، سومالیا، سودان، سوریه و یمن - را به ایالات متحده منع کرد.

رییس جمهور ترمپ گفته بود که ممنوعیت سفر بر برخی از کشورها یک ضرورت است تا به گفتۀ وی جلو ورود تندروان و دهشت افگنان به ایالات متحده گرفته شود.

آقای بایدن در جریان مبارزات انتخاباتی، این اقدام دونالد ترمپ را "بیهوده" خوانده و عهد کرده بود که در نخستین روز کارش به صفت رییس جمهور ایالات متحده، این محدودیت را لغو خواهد کرد.

آقای ترمپ همچنان سه سال پیش، تصمیم اش را مبنی بر خروج از پیمان تغییر اقلیم پاریس اعلام کرد، اما وزارت خارجهٔ امریکا گفته بود که اگر شرایط پیمان تغییر اقلیم پاریس برای ایالات متحده بهتر ساخته شود، واشنگتن آماده است دوباره به این پیمان بپیوندد.

آقای کلین گفته است که جو بایدن همچنان پوشیدن ماسک در دفاتر دولتی و در جریان مسافرت‌های داخلی را لازمی اعلام خواهد کرد.

او افزود که در کنار این، توقف موقت بازپرداخت‌ قرضه‌های محصلین و تدابیر برای جلوگیری از لیلام منازل افرادی که قادر به پرداخت پول ماهوار وام شان به بانک‌ها نیستند، شامل تصامیم متعدد روز نخست کاری آقای بایدن است.

قوانین کلیدی

قوانین جدید و کلیدی که آقای بایدن در روز نخست کاری‌اش به کانگرس معرفی خواهد کرد، شامل بستهٔ کمکی ۱.۹ تریلیون دالری کووید۱۹ به امریکایی‌ها و اصلاحات همه جانبه در قانون مهاجرت این کشور است.

در روز دوم، آقای بایدن فرامینی را در ارتباط به شیوع کووید۱۹ امضا خواهد کرد که بازگشایی مکاتب و تجارت‌ها و توسعه‌ٔ آزمایشات کروناویروس در آن شامل اند.

آقای کلین گفت که در روز سوم، اقداماتی در رابطه به فراهم آوری کمک‌های اقتصادی برای کسانی روی دست گرفته خواهد شد که در اثر همه‌گیری کروناویروس زیان مالی دیده اند.

روسای جمهور جدید در ایالات متحده به گونهٔ سنتی با آغاز کار شان به سرعت عمل می‌کنند.

دونالد ترمپ نیز دست به اقدام مشابه زد، اما شمار زیادی از اقدامات او از سوی محکمه‌ها یا به چالش کشیده شد و یا هم رد گردید.

XS
SM
MD
LG