لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن: در روز اول ریاست جمهوری ممنوعیت ورود مسلمانان به امریکا را لغو می‌کنم


جو بایدن، رقیب احتمالی دونالد ترمپ در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده می‌گوید که اگر رییس جمهور شود در روز نخست کارش ممنوعیتی را که رییس جمهور ترمپ برای ورود مسلمانان به امریکا وضع کرده است، لغو خواهد کرد.

معاون پیشین رییس جمهور ایالات متحده که شام دیروز در نشست رای دهندگان مسلمان به میزبانی بزرگترین گروه سیاسی مسلمانان Emgage Action اشتراک کرده بود گفت: "یکی از چیزهایی که فکر می‌کنم اهمیت دارد این است که کاش در مورد دین اسلام در مکاتب بیشتر آموزش داده شود."

او افزود: "مردم این را درک نمی‌کنند که ما همه در اساس عقاید بنیادی خویش ریشه مشترک داریم."

دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده در سال ۲۰۱۷ طی فرمانی ورود شهروندان هفت کشور اسلامی - عراق، ایران، لیبیا، سومالیا، سودان، سوریه و یمن - را به ایالات متحده منع قرار داد.

آقای بایدن این اقدام دونالد ترمپ را "بیهوده" عنوان کرد.

اما ستاد انتخاباتی رییس جمهور ترمپ به شبکه خبری سی ان بی سی گفت که آقای ترمپ این را می‌داند که ملت امریکا را دین شان با هم متحد ساخته است و او به گونه متداوم و قاطعانه از آزادی دینی تمام امریکایی‌ها دفاع خواهد کرد.

رییس جمهوری ترمپ گفته بود که ممنوعیت سفر بر برخی از کشور ها یک ضرورت است تا به گفتۀ وی جلو ورود تندروان و دهشت افگنان به ایالات متحده گرفته شود.

ریکس تیلرسن، که در هنگام صدور این فرمان وزیر خارجۀ امریکا بود، پس از امضای این فرمان از سوی رییس جمهور ترمپ، به خبرنگاران گفت که هدف آقای ترمپ جلوگیری از ورود عناصر دهشت افگن به امریکا می‌باشد.

جف سسشنز، لوی سارنوال پیشین ایالات متحده، در مراسم امضای این فرمان به خبرنگاران گفت: "مانند هر کشور دیگری، ایالات متحده حق دارد بر ورود افراد به خاکش، کنترول داشته باشد و کسانی را که می خواهند به ما صدمه بزنند، از این خاک، دور نگهدارد."

XS
SM
MD
LG