لینک های دسترسی

Breaking News

مشوق ۱۰۰ دالری برای هر امریکایی که واکسین دریافت می‌کند


جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده از حکومات محلی خواسته است تا به هر امریکایی که تازه واکسین کووید۱۹ دریافت می‌کند، مشوق ۱۰۰ دالری را پیشنهاد کنند.

وزارت مالیه ایالات متحده در اعلامیه‌ای گفته است: "امروز رییس جمهور از ایالت‌ها، قلمرو‌ها و حکومات محلی می‌خواهد تا برای هر امریکایی که تازه واکسین دریافت می‌کند، ۱۰۰ دالر پرداخت کنند. "

وزارت مالیه گفته است که این مشوق یک گام دیگر برای تقویت نرخ واکسین، حفاظت از جوامع و نجات زندگی انسان‌ها خواهد بود.

با افزایش موارد ابتلا به نوع دلتای کروناویروس در ایالات متحده، جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده اعلام کرد که کارمندان ملکی دولت فدرال باید واکسین شوند و یا به گونهٔ منظم آزمایش کروناویروس را انجام داده و ماسک بپوشند.

آقای بایدن روز پنج شنبه ۲۹ جولای (هفتم اسد) گفت: "از تمام کارمندان دولت فدرال خواسته می‌شود که تطبیق واکسین خود را تایید کنند. هر کسی که تصدیق نکند یا واکسین نشده باشد، درهر کجا که کار می‌کند باید ماسک بپوشد، هفتهٔ یک یا دو بار باید آزمایش کنند تا معلوم شود که به کووید۱۹ مبتلا نشده اند، فاصله فزیکی را رعایت کنند و در کل اجازه نخواهند داشت سفرهای کاری داشته باشد. "

دولت فدرال ایالات متحده بیش از چهار میلیون کارمند دارد که حدود دو میلیون آن ملکی می‌باشد.

آقای بایدن همچنین گفت که عین مقررات بالای کارمندان قراردادی دولت نیز اعمال خواهد شد. او گفت: "اگر می‌خواهید با دولت فدرال تجارت كنید، افراد خود را واكسین کنید."

آقای بایدن همچنین اعلام كرد كه دولت فدرال شرکت های خصوصی را كه کارمندان شانرا برای دریافت واکسین یا واکسین کردن یکی از اعضای فامیل شان رخصتی با معاش می‌دهند، بازپرداخت خواهد كرد.

مرکز وقایه و کنترول امراض ایالات متحده می‌گوید که در حال حاضر بیشترین بیماران کووید۱۹ در ایالات متحده به نوع دلتای این ویروس مبتلا شده اند و موارد ابتلا هر روز بیشتر می‌شود.

نوع دلتا، که در بسیاری از کشورها به سرعت در حال گسترش است، به سرعت نسبت به انواع قبلی ویروس سرایت می‌کند و ممکن بیماری شدیدتری به ویژه در نزد جوانان، ایجاد کند.

ایالات متحده با بیش از ۳۴.۷ میلیون مورد ابتلا و بیش از ۶۱۲ هزار مرگ ناشی از کووید۱۹ جایگاه نخست را در میان کشورهایی دارد که کروناویروس در آن شیوع کرده است.

XS
SM
MD
LG