لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن: ناتو باید خود را با چالش‌های چین و روسیه وفق دهد 


جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده در جریان ملاقات با سایر رهبران کشورهای عضو ناتو در بروکسل گفت که این پیمان باید برای رسیدگی به چالش‌های جدید چین و روسیه خود را تعدیل کند.

آقای بایدن امروز ۱۴ جون (۲۴ جوزا) به منشی عمومی ناتو گفت: "فکر کنم در جریان دو سال گذشته درک روزافزون به میان آمده است که ما با چالش‌های جدیدی مواجه استیم."

رییس جمهور ایالات متحده افزود که روسیه و چین بر خلاف آنچه عمل می‌کند که ناتو امیدوار آن بود.

پیش از این، آقای بایدن در نخستین گفتگوی تلیفونی‌اش با رییس جمهور پوتین، صریحاً به رهبر روسیه گفته بود که ایالات متحده کرملین را مسوول دخالت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ امریکا می‌داند.

افزون بر آن آقای بایدن در مصاحبه‌ای با شبکۀ خبری ای بی سی گفته بود که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه باید "بهای اعمال شریر" خود را بپردازد.

رییس جمهور ایالات متحده هفتهٔ گذشته گفت که به چین و روسیه باید ثابت باشد که اروپا و ایالات متحده متحد استند.

در این حال، ینس ستولتنبرگ، منشی عمومی ناتو به خبرنگاران گفت که این پیمان وارد یک جنگ سرد دیگر نمی‌شود. او گفت: "چین دشمن ما نیست، اما باید منحیث متحدین با هم به چالش‌هایی رسیدگی کنیم که ترقی چین متوجه کشورهای ما می‌کند".

در زمان ریاست جمهوری دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده، روابط واشنگتن با ناتو کشیده شده بود، اما رییس جمهور بایدن گفت که ناتو برای ایالات متحده از اهمیت خاصی برخوردار است و "اگر چنین پیمانی وجود نمی‌داشت، ما باید آنرا ایجاد می‌کردیم".

آقای بایدن حمایت کشورش را به این پیمان ۲۷ ساله مجدداً تصریح کرد و گفت که ادارهٔ او مشوره‌ها با شرکای خویش را افزایش می‌دهد.

XS
SM
MD
LG