لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن: روسیه ممکن دست به حملات سایبری و سلاح کیمیایی بزند 


رییس جمهور ایالات متحده از حملات بالقوهٔ سایبری روسیه علیه منافع امریکا یا اعزام تسلیحات بیالوژیکی و کیمیایی به اوکراین هشدار داد.

جو بایدن، ناوقت دیروز به گروهی از رهبران تجارت‌پیشه گفت که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه وسعت اتحادی را که با آن مواجه خواهد شد پیش‌بینی نکرده بود و حال در موقعیت بدی قرار دارد.

آقای بایدن افزود که ولادیمیرپوتین اکنون ادعا‌های نادرست می‌کند، به شمول این که امریکا در اروپا تسلیحات بیالوژیکی و کیمیایی دارد.

او اضافه کرد: "آنان همچنان می‌گویند که اوکراین تسلیحات کیمیایی و بیالوژیکی دارد. این نشانهٔ واضحی است که او (پوتین) بر استفاده از این دو نوع سلاح غور دارد."

رییس جمهور بایدن هشدار داد که "اطلاعات در حال تکامل" وجود دارد که حکومت روسیه "در حال بررسی گزینه‌هایی حملات سایبری احتمالی" علیه ایالات متحده در زمانی می باشد که مسکو در چندین جبهه علیه اوکراین درگیر جنگ است.

رییس جمهور امریکا از سکتور عامه و خصوصی ایالات متحده خواست تا "فوراََ" دفاع سایبری خود را تحکیم کنند.

آقای بایدن گفته است که روسیه ممکن در اقدام تلافی جویانه وضع تعزیرات امریکا علیه آن کشور، دست به حملات سایبری در ایالات متحده بزند.

اما روسیه این هشدار رییس جمهور بایدن را رد کرد.

دیمتر پسکوف، سخنگوی ریاست جمهور روسیه گفت که کشورش وارد "راهزنی" به سطح یک کشور نمی‌شود.

در همین حال، قصر سفید روز دوشنبه گفت که رهبران ایالات متحده، فرانسه، آلمان، ایتالیا و بریتانیا روز دوشنبه از طریق تلیفون با هم در مورد "تکتیک‌های وحشیانهٔ روسیه در اوکراین" صحبت کردند و بر استمرارحمایت‌های امنیتی و بشردوستانهٔ خود برای اوکراین و تلاش‌ها برای توافق به آتش بس در آن کشور تاکید کردند.

رییس جمهور بایدن قرار است در هفتهٔ جاری در نشست ناتو، جی‌هفت یا هفت اقتصاد برتر جهان و نشست شورای اروپایی در بروکسل، پایتخت بلجیم، اشتراک کند و تمرکز اصلی رهبران این کشور‌ها جنگ روسیه در اوکراین است. سپس، آقای بایدن، به پولند سفر خواهد کرد، کشوریکه هزاران نیروی امریکایی در آن مستقر است.

XS
SM
MD
LG