لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن: وضعیت را برای اقدام نظامی مسکو در اوکراین دشوار می‌سازیم 


جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده تعهد کرده است که وضعیت را برای اقدام نظامی روسیه در اوکراین "بسیار بسیار دشوار" خواهد ساخت.

رییس جمهور بایدن دیروز در واشنگتن گفت: "آنچه را که انجام می‌دهم به عقیدهٔ من مجموعه‌ای از ابتکارات کاملاً همه‌جانبه و معنادار خواهد بود که برای آقای پوتین انجام آنچه را بسیار بسیار دشوار خواهد ساخت که مردم هراس دارند او آنرا انجام خواهد داد."

این در حالی است که مقامات استخباراتی امریکا می‌گویند که طرح تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین در حالی عملی شدن است و احتمال دارد که این حمله تا اوایل سال آینده آغاز شود.

یک مقام ادارهٔ آقای بایدن به شرط ذکر نشدن نامش به اسوشیتدپرس گفته است که بر اساس یافته‌های جدید استخباراتی، روسیه می‌خواهد در حدود ۱۷۵ هزار نیرو به مرز اوکراین اعزام کند، که از این میان نصف آن از قبل در امتداد مرز جابجا شده اند.

بر اساس گزارش ای‌بی‌سی نیوز، قرار است ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه از رییس جمهور ایالات متحده بخواهد تضمین کند که به اوکراین اجازه داده نشود عضویت ناتو را کسب کند.

اما رییس جمهور بایدن گفته است که "خط سرخ" هیچ کسی را نمی‌پذیرد.

آقای بایدن روز گذشته گفت که از دیر زمانی از اقدامات روسیه با خبر است و او با رییس جمهور این کشور مباحث طولانی خواهد داشت.

قرار است این دو مقام به زودی از طریق تلیفون با هم صحبت کنند.

این در حالی است که مقامات اوکراینی هشدار داده اند که روسیه ممکن ماه آینده بر این کشور حمله کند.

اولیکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین دیروز گفت که شمار نیروهای روسی در امتداد مرز به ۹۴۳۰۰ نفر رسیده است، اما مقامات استخبارات امریکا می‌گویند که شمار این نیروها به ۷۰ هزار می‌رسد.

با وجود آنکه رییس جمهور بایدن در مورد اقدامات‌اش علیه روسیه جزییات ارایه نکرد، اما سرگی لاوروف، وزیر خارجهٔ روسیه هفتهٔ گذشته گفت که انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ امریکا در جریان ملاقات‌اش با او مسکو را با وضع تعزیرات بیشتر تهدید کرد.

آقای لاوروف علاوه کرد که اگر امریکا تعزیرات وضع کند، روسیه نیز به آن پاسخ خواهد داد.

XS
SM
MD
LG