لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن به زودی شماری از اعضای کابینه‌اش را معرفی می‌کند


قرار است جو بایدن، رییس جمهور منتخب ایالات متحده روز سه شنبه ۲۴ نومبر (چهارم قوس) نخستین اعضای کابینۀ حکومتش را معرفی کند که بر اساس برخی از گزارش‌ها انتونی بلینکن، وزیر خارجۀ حکومت آقای بایدن خواهد بود.

آقای بلینکن در حکومت پیشین ایالات متحده، زمانیکه جو بایدن معاون رییس جمهور امریکا بود، در پست‌های بلند حکومت به شمول معاونیت وزارت خارجه ایفای وظیفه کرده است.

همچنین، بر اساس گزارش رسانه‌های امریکایی، لیندا تامس گرینفیلد که در گذشته به صفت معاون وزارت خارجۀ امریکا در امور افریقا ایفای وظیفه کرده است، از سوی آقای بایدن به صفت سفیر امریکا در سازمان ملل متحد معرفی خواهد شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که آقای بایدن جیک سولیوان را به صفت مشاور امنیت ملی خود برگزیده است. در زمان معاونیت ریاست جمهوری آقای بایدن نیز جیک سولیوان مشاور امنیت ملی وی بود.

در حالیکه جو بایدن سرگرم تشکیل کابینۀ خود به صفت ۴۶مین رییس جمهور ایالات متحده است و برای مراسم تحلیف ریاست جمهوری در ۲۰ جنوری ۲۰۲۱ آمادگی می‌گیرد، دونالد ترمپ، نامزد جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ امریکا تا کنون پیروزی آقای بایدن و شکست خود را در انتخابات نپذیرفته است.

آقای ترمپ که ادعا دارد در انتخابات سوم نومبر به سود آقای بایدن تقلب شده است، روز یکشنبه نیز در یک پیام تویتر نوشت: "شمار زیاد برگه‌های تقلبی رای را خواهیم یافت...جمهوریخواهان سرسختانه مبارزه کنید."

با اینحال، دعوای حقوقی آقای ترمپ برای به چالش کشیدن پیروزی آقای بایدن تا کنون بی‌ثمر بوده است و ستاد انتخاباتی وی ۳۴ اقامۀ دعوا برای شمار مجدد آرا را در برخی از ایالت‌های کلیدی که بایدن در آن برنده اعلان شده است، یا باخته یا هم پس گرفته است.

بر اساس شمارش آرا آقای بایدن ۳۰۶ و آقای ترمپ ۲۳۲ رای انتخاباتی را از آن خود کرده اند. برای پیروزی در انتخابات یک نامزد باید کم از کم ۲۷۰ رای انتخاباتی را بگیرد.

با دامنه دار شدن جنجال انتخابات، شماری از سیاستمداران جمهوریخواه آقای ترمپ را ترغیب کرده اند تا پیروزی جو بایدن را در انتخابات بپذیرد.

در تازه ترین مورد، پت تومی، سناتور جموریخواه گفته است: "به جو بایدن رییس جمهور منتخب و کاملا هریس معاون منتخب ریاست جمهوری پیروزی شان را مبارکباد می‌گویم. آنان خدمتگاران متعهد مردم اند و برای آنان و کشورمان دعا می‌کنم."

کرس کریستی، مشاور آقای ترمپ و والی پیشین ایالت نیوجرسی نیز با اشاره به اقامۀ دعوای ستاد انتخاباتی دونالد ترمپ گفته است که "عملکرد تیم حقوقی رییس جمهور شرم ملی بوده است".

با اینحال، حکومت آقای ترمپ تا کنون با تیم جو بایدن در زمینۀ انتقال قدرت همکاری نکرده و ستاد انتخاباتی دونالد ترمپ مصمم است که تا آخرین دم برای برگرداندن نتایج انتخابات مقابله کند.

XS
SM
MD
LG