لینک های دسترسی

Breaking News

تویتر کنترول حساب ریاست جمهوری را به بایدن می‌دهد 


شرکت تویتر می‌گوید که کنترول حساب تویتر رییس جمهور امریکا @POTUS را به تاریخ ۲۰ جنوری سال آینده، در روزی که رییس جمهور امریکا حلف وفاداری یاد می‌کند، به اداره جو بایدن انتقال خواهد داد.

این صفحه، حساب رسمی رییس جمهور ایالات متحده بوده و متفاوت از حساب @realDonaldTrump است که دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده از آن تویت می‌کند.

شرکت تویتر به رویترز گفت: "تویتر فعلانه آمادگی می‌گیرد تا از انتقال کنترول حساب‌های تاسیسات تویتر قصر سفید به تاریخ ۲۰ جنوری، حمایت کند. همان گونه که در جریان انتقال قدرت در سال ۲۰۱۷ انجام دادیم. این روند در مشوره نزدیک با سوابق و آرشیف ملی صورت می‌گیرد."

تویتر همچنان کنترول حساب‌های بانوی اول، معاون رییس جمهور و قصر سفید را در روز نخست مراسم تحلیف به ادارهٔ جو بایدن انتقال خواهد داد.

نشریه پولیتیکو پیش از این گزارش داده بود که مسوولین شرکت تویتر در ماه‌های آینده با مقامات تیم انتقال قدرت جو بایدن و کاملا هریس ملاقات و در مورد چگونگی استفاده از حساب‌های تویتر صحبت خواهند کرد.

جو بایدن در حالی در انتخابات ریاست جمهوری پیروزی‌اش را اعلام کرد که رییس جمهور هنوز در انتخابات سوم ماه نومبر شکست‌اش را نپذیرفته و اتهام بسته است که در انتخابات تقلب صورت گرفته است.

این در حالی است که حزب جمهوری‌خواه در چندین ایالت اقامهٔ دعوا کرده اند و در برخی از ایالت‌ها محاکم برخلاف دعوای این حزب فیصله صادر کرده است.

آقای بایدن بر اساس آرای شمارش شده، برندهٔ انتخابات پیش‌بینی شده است. اما رییس جمهور ترمپ‌ می‌گوید که او برندهٔ این انتخابات است.

XS
SM
MD
LG