لینک های دسترسی

Breaking News

قصر سفید: بایدن در مورد اوکراین با متحدین اروپایی صحبت می‌کند


قصر سفید می‌گوید که جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده روز پنج شنبه نهم دسمبر ( ۱۸ قوس)‌ با متحدین ناتو در شرق اروپا صحبت خواهد کرد تا در مورد ملاقات ویدیویی خود با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه و احتمال درگیری در‌ اوکراین، گفتگو کنند.

در بیانیۀ قصر سفید آمده است: "آقای بایدن به رهبران گروه نه بخارست (B9) که متحدین ناتو در شرق اروپا استند، تماس خواهد گرفت تا به آنان در مورد ملاقات خود با رییس جمهور پوتین توضیحات دهد، دیدگاه‌های آنان را در مورد وضعیت فعلی بشنود و بر تعهدات ایالات متحده به امنیت فرا اتلنتیک تاکید کند."

کشورهای گروه بخارست شامل بلغاریا، جمهوری چک، استونیا، هنگری، لتویا، لیتوانیا، پولند، رومانیا و سلواکیا می‌باشند.

قصر سفید گفته است که رییس جمهور بایدن پیش از تماس با کشورهای گروه نه بخارست با ولادیمیر زیلنسکی، رییس جمهور اوکراین صحبت خواهد کرد.

آقای زیلنسکی برای جلوگیری از تهدیدات بیشتر روسیه خواستار کمک بیشتر از ایالات متحده شده است.

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا در ملاقات مجازی با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه از واکنش قوی اقتصادی غرب در برابر حملۀ احتمالی روسیه بر اوکراین هشدار داد.

دیدار مجازی و صحبت ویدیویی جو بایدن و ولادیمیر پوتین پیش از چاشت سه شنبه هفتم دسمبر (۱۶ قوس) صورت گرفت و کم و بیش دو ساعت دوام کرد.

روسیه از طرح تهاجم بر اوکراین انکار می‌کند، اما تصاویر ماهواره‌ای حاکی از استقرار گستردۀ نظامیان روسیه در نزدیکی مرز اوکراین است که نگرانی از وقوع جنگ در اروپا را شدت بخشیده است.

روسیه در سال ۲۰۱۴ میلادی شبه جزیره کریمیهٔ اوکراین را ضمیمه قلمرو خود کرد و از جنگجویان جدایی طلب در شرق اوکراین تا حال حمایت می‌کند.

رییس جمهور بایدن روز دوشنبه ششم دسمبر پیش از ملاقات مجازی با آقای بایدن با رهبران فرانسه، آلمان، ایتالیا و بریتانیا نیز در مورد اوکراین صحبت کرده بود. قدرت‌های غرب گفته اند که به حاکمیت اوکراین باید احترام گذاشته شود.

XS
SM
MD
LG