لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار در یک مسجد کندز تلفات برجا گذاشت


عکس : آرشیف
عکس : آرشیف

مقامات طالبان روز جمعه ۱۷ جون (۲۷ جوزا) گفتند که در اثر انفجار در یکی از مساجد ولایت کندز دست کم یک نفر کشته و شش نفر دیگر سطحی زخمی شده اند.

مطیع الله روحانی، رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان برای ولایت کندز، به صدای امریکا گفت که قربانیان این انفجار همه نمازگزاران بودند.

در همین حال، مقامات امنیتی محلی گفته اند که این انفجار در مسجد روستای "الف بیردی" واقع در ولسوالی امام صاحب کندز حوالی ساعت ۰۲:۰۰ پس از چاشت به وقت محل به وقوع پیوسته است.

مقام‌های امنیتی طالبان در ولایت کندز در مورد این انفجار جزییات ارایه نکرده اند، اما رسانه‌های محلی گفته اند که در این انفجار دست کم یک نفر کشته و هفت نفر دیگر زخمی شده اند.

تا حال هیچ فرد و یا گروهی مسوولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است. اما پس از روی کار آمدن گروه طالبان، شاخه خراسان داعش مسوولیت حملات مرگبار را در مساجد، مکاتب و سایر امکان غیر نظامی بر عهده گرفته است.

در اثر حملات و انفجارهای خونین در ولایت‌های کابل، بلخ و کندز صد ها غیر نظامی کشته و زخمی شده اند و شاخهٔ خراسان داعش مسوولیت برخی از این حملات را برعهده گرفته است.

بیشترین قربانیان این حملات شیعیان و از قوم هزاره بوده اند.

حملات و انفجارهای اخیر، واکنش های شدید ملی و بین المللی را در پی داشته است. در آخرین مورد،‌ وزارت خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا و اتحادیۀ اروپا انفجار در یک مسجد و خانقاه خلیفه صاحب در کابل را محکوم کرده و خواستار مجازات عاملان این انفجار شدند.

XS
SM
MD
LG