لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار در کابل چهار کشته و ۱۳ زخمی برجا گذاشت


وزارت داخلۀ حکومت طالبان می‌گویند که در اثر یک انفجار در شهر کابل، کم از کم چهار نفر کشته و ۱۳ نفر دیگر زخمی شده اند.

این انفجار حوالی ساعت ۱۲:۴۵ دقیقۀ پس از چاشت روز چهارشنبه ۲۱ سپتمبر (۳۰ سنبله) در ساحۀ دهمزنگ، از مربوطات حوزۀ سوم امنیتی شهر کابل به وقوع پیوست.

عبدالنافع تکور، سخنگوی وزارت داخلۀ طالبان به صدای امریکا گفت که این انفجار در داخل یک رستوران رخ‌داده که در اثر آن، چهار نفر جان باخته و ۱۳ نفر دیگر زخمی شده اند که به گفتۀ وی زخمی شدگان به شفاخانه‌ها منتقل شده اند.

تکور افزود که تا کنون نوعیت این انفجار روشن نشده و تحقیقات آنان دربارۀ چگونگی این رویداد در ساحه جریان دارد.

در این حال، برخی از شاهدان عینی می‌گویند که این انفجار در داخل این رستوران، زمانی به وقوع پیوست که مشتریان زیادی در داخل رستوران مصروف صرف غذای چاشت بودند.

آنان گفته اند که این رستوران در نزدیکی ساختمان دفتر مرکزی شرکت برق‌ افغانستان قرار دارد و بسیاری از قربانیان این انفجار، کارمندان این اداره اند. سخنگوی وزارت داخلۀ حکومت طالبان در این باره چیزی نگفت، اما افزود که تمامی قربانیان "غیرنظامیان" اند.

در ویدیو‌هایی که در رسانه‌های اجتماعی به نشر رسیده و دقایق پس از این انفجار را نشان می‌دهد، دیده می‌شود که باشندگان محل در حال انتقال مجروحین از محل انفجار به شفاخانه‌ها اند.

در این حال، شرکت برق افغانستان در خبرنامه‌ای گفته است که در اثر این انفجار، چندین تن از کارمندان آن کشته و زخمی شده اند، اما شمار دقیق تلفات را مشخص نکرده است. شرکت برق افغانستان با بستگان قربانیان این انفجار ابراز غم‌شریکی کرده است.

تا کنون مسوولیت این انفجار را فرد و یا گروهی به عهده نگرفته است، اما پیش از این، مسوولیت بسیاری از انفجارها در کابل و اکثر ولایت‌های افغانستان را شاخۀ خراسان دولت اسلامی (داعش) به عهده گرفته بود.

شاخهٔ خراسان گروه داعش در اوایل سال ۲۰۱۵ در افغانستان ظهور کرد و پس از تسلط دوبارهٔ طالبان بر افغانستان، حملاتش را در این کشور افزایش داده است.

در آخرین مورد،‌ گروه داعش مسوولیت حملهٔ پنجم سپتمبر (۱۴ سنبله) در نزدیکی سفارت روسیه در شهر کابل را بر عهده گرفت که در اثر آن شش نفر به شمول دو دپلومات روسیه و چهار شهروند افغان کشته شدند.

XS
SM
MD
LG