لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار در شهر کابل؛ به طالبان و غیرنظامیان تلفات وارد شده است


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مقام‌های امنیتی طالبان وقوع انفجار در شهر کابل را تایید کرده و گفته اند که در این انفجار به غیرنظامیان تلفات وارد شده است.

این انفجار حوالی ساعت ۵:۰۰ عصر روز چهارشنبه ۳۱ اگست (نهم سنبله) در منطقه سرکوتل خیرخانه و در نزدیکی ساختمان ناحیۀ ۱۷ شهر کابل وقوع پیوست که به گفتۀ شاهدان عینی، هدف آن کاروان نیروهای طالبان بوده است.

عبدالنافع تکور، سخنگوی وزارت داخلۀ حکومت طالبان در تویتر گفت که در این انفجار دو غیرنظامی جان باخته و سه تن دیگر زخمی شده اند.

آقای تکور افزود که یک موتر نوع "کرولا" مواد منفجره را انتقال می‌داد که انفجار آن، از غیرنظامیان قربانی گرفته است. به گفتۀ این مقام امنیتی طالبان، مجروحین این رویداد به شفاخانه‌ها منتقل شده اند.

در این حال، برخی از شاهدان عینی مدعی اند که کاروان موترهای طالبان زمانی هدف انفجار قرار گرفت که نیروهای آنان پس از اشتراک در یک مراسم، از میدان هوایی بگرام به طرف کابل در حرکت بودند.

یکی از شاهدان عینی که از ذکر نامش در گزارش خودداری کرد، به صدای امریکا گفت که در این انفجار دو موتر به شمول یک بس کوچک مسافربری نوع " آستانه" به گونۀ کامل آتش گرفت. او افزود که این انفجار زمانی به وقوع پیوست که بس‌های نظامی طالبان در حال عبور از این مسیر بودند.

در ویدیوهایی که در رسانه‌های اجتماعی به نشر رسیده و لحظات پس از این انفجار را نشان می‌دهد، دیده می‌شود که افراد طالبان از بس‌های نظامی پایین شده و در حال ترک محل انفجار استند.

گفته شده است این نیروهای طالبان در مراسمی به مناسبت یک‌سالگی خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان در میدان هوایی بگرام اشتراک کرده بودند که در برگشت موتر حامل آنان هدف انفجار قرار گرفته است.

یکی از شاهدان عینی دیگر که در نزدیکی محل انفجار، دست‌فروشی می‌کند، به صدای امریکا گفت که در این انفجار به افراد طالبان نیز تلفات وارد شد که آنان توسط امبولانس‌ها از محل انتقال داده شده اند.

تا کنون مسوولیت این انفجار را فرد و یا گروهی به عهده نگرفته است. این در حالی است که در ماه‌های اخیر حملات بر کاروان موترهای طالبان در کابل و دیگر ولایات افزایش یافته که مسوولیت بیشتر این انفجارات را شاخۀ خراسان دولت اسلامی (داعش) به عهده گرفته است.

در جریان نزدیک به دو هفتۀ گذشته این دومین انفجار است که در منطقه کوتل خیرخانۀ شهر کابل صورت می‌گیرد. به تاریخ ۱۷ اگست (۲۶ اسد) یک انفجار در داخل یک مسجد در این منطقه رخ‌داد که در اثر آن، ۲۱ نفر جان باخته و ۳۳ تن دیگر زخمی شدند.

XS
SM
MD
LG