لینک های دسترسی

Breaking News

نخستین ملاقات وزیر خارجه جدید ایالات متحده با خلیلزاد


انتونی بلينكن، وزیر خارجه ایالات متحده روز پنجشنبه چهارم فبرورى (١٦ دلو) با زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه این کشور برای روند مصالحه افغانستان ملاقات کرد.

آقای بلينكن در حساب تویترش نگاشته که دو طرف در مورد آینده سیاست واشنگتن در قبال افغانستان که شامل محفوظ نگهداشتن ایالات متحده در برابر تهدید های دهشت افگنی، دست یافتن به یک توافق سیاسی عادلانه و پایدار، و برقراری یک آتش بس دایمی و فراگیر می باشد، بحث کردند.

زلمی خلیلزاد نیز در صفحهٔ تویترش نوشته است که او در این ملاقات در مورد روند صلح افغانستان به وزیر خارجه ایالات متحده معلومات داده است.

آقای خلیلزاد افزود که در این ملاقات روی "استراتیژی مبتنی بر شرایط" تمرکز شد؛ استراتیژی که به گفته وی منجر به برقراری صلح در افغانستان شود و نگذارد از خاک این کشور برای تهدید کردن ایالات متحده و متحدین این کشور استفاده شود.

این نخستین ملاقات انتونتی بلينكن به حیث وزیر خارجه جدید ایالات متحده با زلمی خلیلزاد بود.

زلمی خلیلزاد که پیش از این به حیث سفیر ایالات متحده در افغانستان، عراق و ملل متحد نیز کار کرده است، در سال ٢٠١٨ و در زمان ریاست جمهوری دونالد ترمپ به حیث نماینده ویژه ایالات متحده برای مصالحه افغانستان تعیین شد.

انتونی بلينكن هفته گذشته پس از آغاز کارش به حیث وزیر خارجه ایالات متحده در یک نشست خبری گفت که او از زلمی خلیلزاد خواسته است تا به کارش ادامه بدهد.

XS
SM
MD
LG