لینک های دسترسی

Breaking News

نظامیان افغان شش ولسوالی را از نزد طالبان گرفتند - وزارت دفاع


وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که نیروهای امنیتی این کشور جنگجویان گروه طالبان را از شش ولسوالی بیرون کرده و کنترول آنرا دوباره به دست گرفتند.

فواد امان، معاون سخنگوی، وزارت دفاع افغانستان روز جمعه ۲۵ جون (چهارم سرطان) به صدای امریکا گفت که از شب گذشته تا اکنون، ولسوالی‌های سید کرم و احمدآبا در پکتیا، خنجان و دوشی در بغلان و اندخوی و خانچارباغ در فاریاب از تصرف طالبان بیرون شده اند.

آقای امان افزود که عملیات‌های باز‌پس‌گیری ولسوالی‌های دیگر نیز از نزد طالبان ادامه دارد. گفته می‌شود که نیروهای خیزش مردمی در بازپس‌گیری ولسوالی‌های خنجان، دوشی، اندخوی و خانچارباغ سهم داشته اند.

معاون سخنگوی وزارت دفاع همچنین ادعا کرد که در اثر عملیات‌های نظامیان افغان در نه ولایت این کشور، ۱۲۹ جنگجوی طالبان کشته و حدود ۱۰۰ تن دیگر آنان زخمی شده اند.

او افزود: "نیروهای ما در شمال افغانستان در حال پیش‌روی قرار دارند و تلاش بر این است تا وضعیت در این ولایات تغییر یابد."

'عقب‌نشینی' از چهارمین ولسوالی غور

والی غور می‌پذیرند که نیروهای امنیتی افغان از چهارمین ولسوالی این ولایت "عقب‌نشینی تکتیکی" کرده اند.

عبدالظاهر فیض‌زاده به صدای امریکا گفت که پس از حملات گستردۀ طالبان بر ولسوالی "دولینه"، نظامیان افغان شب گذشته از مرکز این ولسوالی بیرون شدند.

آقای فیض‌زاده افزود که این تصمیم به دلیل جلوگیری از تلفات نیروهای امنیتی مستقر در این ولسوالی گرفته شده است.

پیش از این نیروهای امنیتی از ولسوالی‌های شهرک، ساغر و تولک این ولایت نیز "عقب‌نشینی" کرده بودند.

والی غور همچنین گفت که به زودی عملیات گستردۀ زمینی و هوایی توسط قوای افغان به هدف تصرف دوبارۀ این ولسوالی از طالبان آغاز خواهد شد.

همزمان با تشدید جنگ در این ولایت، ده‌ها نفر علیه طالبان بسیج شده و گفته اند که برای سرکوب گروه طالبان قرار است در هماهنگی با نیروهای امنیتی به میدان جنگ بروند.

XS
SM
MD
LG