لینک های دسترسی

Breaking News

پنجمین پرواز تجارتی 'بلو اوریجین' به فضا موفقانه انجام شد


در پنجمین پرواز فضایی-تجارتی شرکت "بلو اوریجین" شش نفر به یک سفر فضایی رفته و با موفقیت به زمین برگشتند.

شرکت "بلو اوریجین" ساعت ۸:۲۵ صبح (وقت مرکزی) شنبه ۴ جون (۱۴ جوزا)، در پنجمین پرواز خود، شش نفر از جمله اولین زن متولد مکسیکو را که تا کنون به فضا رفته است، بر فراز غرب ایالت تکزاس به یک سفر زیر مداری برد.

یکی از مجریان ویب‌کست "بلو اوریجین" روز شنبه گفت که این شرکت تا کنون ۲۵ نفر را در پنج ماموریت به فضای زیر مداری فرستاده است و قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی، این رقم را تقریباً دو برابر کند.

مسافران اولین پرواز فضایی انسانی این شرکت در ماه جنوری سال گذشته، جف بیزوس، بنیانگذار شرکت آمازون و بلو اوریجین، و سه نفر دیگر بود.

در بین شش نفر مسافر ماموریت "ان‌اس-۲۱"، کاتیا اچازارتا، یک انجینیر برق ۲۶ ساله اولین زن مکسیکویی تبار و جوانترین زن امریکایی بود که به فضا پرواز کرد.

خانم اچازارتا در رشته انجنیری برق تحصیل کرده و از سال ۲۰۱۹ به اینسو در چندین پروژۀ ناسا از جمله مریخ‌نورد "پشتکار" و ماموریت "اروپا کلیپر" که اکنون در حال توسعه است، کار کرده است.

مصارف پرواز خانم اچازارتا، توسط "اسپیس فور هیومنیتی" یا "Sapce for Humanity" که یک سازمان غیر انتفاعی است،پرداخته شد. او یکی از مجریان مجموعه‌های علمی در چندین برنامه در یوتیوب و شبکه تلویزیونی "سی‌بی‌اس" امریکا است.

از مسافران دیگر این پرواز، ویکتور کوریا هسپنها، جیسون رابینسون، هامیش هاردینگ، اوین دیک، و ویکتور وسکوو بودند.

اوین دیک، انجینیر و سرمایه‌گذار امریکایی، اولین مشتری تکراری سفر با "بلو اوریجین" بود. او در ماه دسمبر سال گذشته نیز در ماموریت "ان‌اس-۱۹" به پرواز زیر مداری رفت.

XS
SM
MD
LG