لینک های دسترسی

Breaking News

بازتوانی مغزی؛ روش جدید برای فراموشی کامل اعتیاد


بازتوانی مغزی، روش جدید برای فراموشی کامل اعتیاد
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:32 0:00

شرح بیشتر را در این گزارش دنبال کنید.

یک مرکز درمان زنان معتاد در ولایت هرات٬ روش جدیدی را برای تداوی معتادان زن و جلوگیری از بازگشت مجدد آنان به اعتیاد روی دست گرفته است.

در این روش تلاش می شود تا با تمرینات مختلف، به تقویت حافظه معتادان مواد مخدر کمک شود تا قدرت تفکر آنان دوباره به حالت عادی بازگشته و مواد مخدر را برای همیشه فراموش کنند.

بسته بازتوانی مغزی، روشی جدید است که از سوی مركز ۵۰ بستر درمان اعتياد زنان و اطفال در ولایت هرات برای کمک هر چه بیشتر به زنان معتاد استفاده می شود.

این بسته فکری، شامل تمرینات شش هفته ای است که به افراد معتاد به مواد مخدر کمک می کند تا در کنار درمان جسمانی، حافظه شان را نیز دوباره احیا کنند.

بنفشه محبی ترینر مرکز درمان اعتیاد زنان در ولایت هرات می گوید که در این مرکز از بسته بازتوانی مغزی استفاده می کنیم و این بسته به مریض های ما کمک می کند توسط تمرینات هدفمند و پشت سرهم بتوانند مغز خود را به حالت اولیه در قسمت های بافت، یادگیری، توجه، تمرکز، کنترول و تصمیم گیری بازگردانند.

معتادانیکه با این روش درمان شده اند، مدعی اند که به کمک روش بازتوانی مغزی، قسمت های زیادی از حافظه شان را که بعد از اعتیاد به مواد مخدر از دست داده بودند، دوباره به دست آورده اند.

استفاده از مواد مخدر تاثیر مستقیم روی عملکرد مغز داشته و حافظه را به شدت متاثر می سازد و به باور داکتران صحی کمک به تقویت حافظه یکی از گام های اساسی در درمان معتادین است.

XS
SM
MD
LG