لینک های دسترسی

Breaking News

شرکت برشنا بار دیگر به مقروضین بزرگ‌اش هشدار داد


شرکت برق افغانستان بار دیگر از سیاسیون، زورمندان و مقام‌های حکومت پیشین افغانستان خواسته است که پول باقیات صرفیه برق خود را هرچه زودتر پرداخت کنند.

این شرکت روز دوشنبه ۱۰ جنوری (۲۰ جدی) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که مهلت یک ماهۀ شرکت برشنا به این مقروضین پایان یافته و آنان نباید آخرین فرصت پرداخت باقیات صرفیۀ برق شان را از دست دهند.

در اعلامیه آمده است: "رهبری شرکت برشنا یک بار دیگر از افراد فوق‌الذکر می‌خواهد تا در فرصت باقی‌مانده مقروضیت‌های شان را بپردازند در غیر آن، طبق فیصله کابینه اجرات صورت خواهد گرفت."

این شرکت از این سیاسیون، زورمندان و مقام‌های حکومت پیشین که از صرفیۀ برق بدهکار اند، نام نبرده، اما افزوده که این مشترکین، میلیون‌ها افغانی از درک صرفیۀ برق خانه‌ها و دفاتر شخصی شان قرضدار اند.

پیش از این، مسوولان شرکت برق افغانستان گفته بودند که مشتریان این شرکت در افغانستان حدود ۲۶ میلیارد افغانی از بابت محصول صرفیۀ برق شان مقروض اند.

مقام‌های این شرکت به تاریخ اول دسمبر (دهم قوس) به خبرنگاران در کابل گفتند که سیاستمداران، مقام‌های حکومت پیشین، زورمندان، صنعت‌کاران و تاجران از مقروضین عمدۀ این شرکت استند.

عبدالرحمان رحمانی، رییس بخش تجارتی شرکت برق افغانستان گفت که مشکلات مالی و عدم پرداخت محصول صرفیۀ برق، این شرکت را با مشکلات جدی روبرو کرده است.

آقای رحمانی جمع آوری قروض از مقام‌های حکومت پیشین، سیاست‌مداران، زورمندان و اعضای پیشین پارلمان افغانستان را یگانه راه بیرون رفت از مشکلات کنونی شرکت برق عنوان کرد.

شرکت برق افغانستان چند سال پیش، فهرست ۷۳ تن از مقروضین خود را نشر کرد که در آن نام شماری از زورمندان، اعضای ولسی جرگه و چهره‌های پیشین حکومت به شمول عبدالرشید دوستم، محمد کریم خلیلی و عبد رب الرسول سیاف شامل بود.

XS
SM
MD
LG