لینک های دسترسی

Breaking News

دو وزیر کابینه و چندین مقام ادارهٔ ترمپ استعفا کردند 


در واکنش به هجوم حامیان دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده بر مقر کانگرس و خشونت‌های ناشی از آن، وزیر ترانسپورت و معارف ایالات متحده از سمت‌های شان استعفا دادند.

ایلین چاو، وزیر ترانسپورت و همسر مچ مکانل، رهبر اکثریت مجلس سنا که از متحدین سیاسی نزدیک آقای ترمپ است گفت که از خشونت‌های روز چهارشنبه که با سخنان دونالد ترمپ شعله‌ور شد، عمیقاً نگران است.

پس از آن، بستی دی‌وس، وزیر معارف ایالات متحده دیشب از سمت‌اش کنار رفته و رییس جمهور ترمپ را به خشونت‌ها در مقر کانگرس مقصر خواند.

مقام‌های پولیس گفته اند که در جریان هجوم معترضان بر مقر کانگرس ایالات متحده پنج نفر به شمول یک افسر پولیس و یک زن کشته شده اند.

پولیس ۵۲ نفر را در پیوند به یورش به مقر کانگرس بازداشت کرده و به گفتۀ مقام‌ها ۱۴ افسر پولیس در این رویداد زخمی شده اند.

این در حالی است که میک ملوانی، رییس دفتر پیشین آقای ترمپ نیز گفت که او از سمت‌اش منحیث نمایندهٔ ویژه برای ایرلند شمالی کنار می‌رود.

او گفت که مقامات دیگر ادارهٔ ترمپ نیز کنار رفتن شان را مورد ملاحظه قرار داده اند.

آقای ملوانی به شبکهٔ خبری سی ان بی سی گفت با برخی از آنانی که به کار شان ادامه می‌دهند صحبت کرده است و آنان گفته اند که از هراس آن که رییس جمهور ترمپ افرادی بدی را به این سمت‌ها بگمارند، استعفا نمی‌دهند.

به دنبال آن، جان کاستیلو، دستیار معاون وزارت تجارت ایالات متحده در بخش امنیت و استخبارات با ابراز تاسف و انتقاد از رییس جمهور ترمپ، نیز استعفایش را اعلام کرد.

این در حالی است که شماری دیگر از اعضای ادارهٔ رییس جمهور ترمپ که در بخش های مختلف مصروف کار بودند، نیز از سمت‌های شان کنار رفتند.

در این میان، ستیفینی گریشم، سخنگوی پیشین قصر سفید و رییس دفتر میلانیا ترمپ، بانوی اول، نخستین مقام اداره آقای ترمپ بود که از سمت‌اش استعفا کرد.

یورش معترضان بر کانگرس ایالات متحده اندکی پس از آن آغاز شد که دونالد ترمپ در جریان سخنرانی روز چهارشنبه در میان هزاران تن از حامیان‌اش در مقابل قصر سفید خواستار راهپیمایی به سوی کانگرس شد.

اما دیشب، دونالد ترمپ با نشر ویدیویی اقدامات حامیان‌اش را تقبیح کرد.

او گفت که از خشونت، بی قانونی و بی نظمی آنان خشمگین شده است.

برخی از منابع گفته اند که در روزهای آینده، شماری دیگری از مقامات نیز از سمت‌هایشان استعفا خواهند کرد.

قصر سفید تا اکنون در این مورد واکنش نشان نداده است.

XS
SM
MD
LG