لینک های دسترسی

Breaking News

تحقیقات جنایی در مورد هجوم به کانگرس امریکا آغاز شد


مقامات امنیتی ایالات متحده روز پنجشنبه هفتم جنوری (۱۸جدی) تحقیقات جنایی در مورد هجوم روز چهارشنبه حامیان ترمپ به مقر کانگرس این کشور را آغاز کرده و صدها محقق برای شناسایی و دستگیری عاملان این رویداد توظیف شده اند.

مایکل شرون، سرپرست سارنوالی واشنگتن دی سی گفته است که ۱۵نفر در محکمهٔ فدرال واشنگتن و ۴۰ نفر دیگر در محکمهٔ عالی واشنگتن دی سی رسماً متهم شده اند.

آقای شرون گفت که اتهامات فدرال شامل سرقت اموال دولتی و تخلفات مربوط به انتقال اسلحه است. یک نفر در نزدیکی پایتخت به اتهام حمل سلاح نیمه اتوماتیک و ۱۱ بوتل بم آتشزا که "آمادهٔ استفاده بود" دستگیر شده است.

مقام‌های پولیس گفته اند که در جریان هجوم معترضان بر مقر کانگرس ایالات متحده چهار نفر به شمول یک زن کشته شده اند.

پولیس ۵۲ نفر را در پیوند به یورش به مقر کانگرس بازداشت کرده و به گفتۀ مقام‌ها ۱۴ افسر پولیس در این رویداد زخم برداشته اند که بر اساس گزارش‌ها یکی از این افسران امروز جان باخت.

آقای شرون گفت که این بازداشت‌ها آغاز یک تلاش چند ماهه برای محاکمه عاملان این جنایت است.

او گفت: "در این مورد اشتباه نکنید. این مسلماً وضعیت بسیار خطرناکی بود. ما با جدیت تلاش می‌کنیم تا بر وقت به این قضایا رسیدگی کنیم و هیچ اشتباهی در این مورد انجام نمی دهیم."

یورش معترضان بر کانگرس ایالات متحده اندکی پس از آن آغاز شد که دونالد ترمپ در جریان سخنرانی در میان هزاران تن از حامیان‌اش در مقابل قصر سفید خواستار راهپیمایی به سوی کانگرس شد.

در همین حال روز پنجشنبه قانون‌گذاران امریکایی نیز ضمن تقدیر از عملکرد پولیس محافظ کانگرس، خواستار تحقیق در مورد تدابیر امنیتی کانگرس شدند.

XS
SM
MD
LG